Haas havde ikke en god sæson i 2023, hvor de sluttede på sidstepladsen i konstruktørmesterskabet.
Derfor har de meget arbejde at gøre forud for 2024-sæsonen.
Haas valgte en anden strategi end de fleste andre hold i feltet. Det betød, at de i 2023-sæsonen ikke introducerede opgraderinger løbende, hvilket ellers er kutymen.
Derimod valgte de at lancere en stor pakke med opgraderinger ved USA's Grand Prix i Austin.
Det havde dog slet ikke den effekt, som de havde håbet på, at det ville have.
Faktisk endte det med, at
Nico Hülkenberg besluttede sig for at vende tilbage til den tidligere opsætning i Las Vegas.
Derimod holdt
Kevin Magnussen fast i den nye version af bilen. Ved sæsonfinalen i Abu Dhabi fortalte han, hvad holdet havde lært, og hvad de ville gøre forud for 2024.
"Jeg tror, at den opgraderede bil er mere i tråd med planen for næste år. Konceptet ligner det, vi tænker på til næste år," sagde han ifølge Formel 1's hjemmeside.
"Den har faktisk ikke mere downforce på papiret, så den er ikke hurtigere, men den er bedre at køre. Det er lettere og balancen er mere konsekvent. Det er derfor, du ikke ser et skridt tilbage, når vi kører den nye opsætning, selvom den har mindre downforce."
"Jeg tror, det er det, vi har brug for. Vi skal gå ind til vinteren og udvikle os i den retning, og forhåbentlig kan vi tage et skridt fremad til næste år, for det har bestemt ikke været et let år.""
Kevin Magnussen havde heller ikke selv en god sæson, da han kun scorede tre point i hele sæsonen.
Hans holdkammerat klarede sig en anelse bedre, da han lykkedes med at hente 9 point til holdet.