Den unge racerkører står over for en ny udfordring, hvor han skal bevise sit værd på motorsportens højeste niveau.
Oliver Bearman står foran sin første fulde sæson i Formel 1, hvor han skal køre for Haas-teamet. Den 19-årige brite, der tidligere har imponeret i tre løb som erstatningskører for Ferrari, har sikret sig en toårig kontrakt med det amerikanske hold.
Hos Haas er man bevidst om, at Bearman i fremtiden kan ende hos Ferrari, men i stedet for at se det som en udfordring, betragter teamchef Ayao Komatsu det som en anerkendelse af holdets udviklingsarbejde.
"Det er faktisk ikke frustrerende overhovedet," udtaler Komatsu. "Det er fantastisk, at vi har fået adgang til Oliver. Det er takket være vores forhold til Ferrari, at vi kunne få ham ind, og vi ser det bare som en fordel."
Bearmans tid hos Haas bliver derfor betragtet som en mulighed for både teamet og køreren til at udvikle sig i fællesskab.
Bearmans potentiale har allerede vakt opsigt, og han ses som en mulig fremtidig arvtager hos Ferrari.
Ifølge The Daily Express er Haas' mål at hjælpe ham med at udvikle sine færdigheder, så han kan blive en endnu stærkere kandidat til en Ferrari-plads.
Komatsu erkender, at en eventuel overgang til Ferrari vil være en naturlig del af samarbejdet mellem de to hold.
"Vores fokus er på de næste to år, hvor vi har mulighed for at arbejde sammen og opnå forbedringer. Hvis Ferrari derefter ønsker at hente Oliver tilbage, vil det kun være en cadeau til os," siger Komatsu.
Bearman har vist lovende takter i sine hidtidige optrædener for Ferrari, da han kørte i Baku og Interlagos i 2024.
Hans præstationer i de to løb har skabt store forventninger til, hvordan han vil klare sig i sin første fulde sæson med Haas.
Selv om Haas nyder godt af samarbejdet med Ferrari, erkender Komatsu, at holdet på sigt må stå mere på egne ben. "Vi skal vokse som team og nå et punkt, hvor vi selv kan identificere og udvikle unge kørere," siger han.
Haas går nu ind i sin 10. sæson i Formel 1 og er stadig stærkt afhængig af Ferrari, der leverer motorer, gearkasser og en række andre komponenter.
Men ambitionen for fremtiden er at udvikle egne talenter i stedet for udelukkende at fungere som et rugekasse for Ferrari.
Bearmans rejse med Haas kan således være et vigtigt skridt både for køreren selv og for teamet, der ønsker at udnytte de kommende to år til at skabe en stærk base for fremtiden.