Marketingfirmaet Medier har anlagt sag mod bokselegenden Mike Tyson og kræver omkring 10 millioner kroner for påstået kontraktbrud.
I januar indgik Mike Tyson en aftale med Medier om at promovere spilselskabet Rabona.
Allerede i marts trak Tyson sig fra aftalen, da han mente, at Medier ikke opfyldte deres forpligtelser.
Medier hævder derimod, at Tyson ønskede at bryde kontrakten for at deltage i en kamp sponsoreret af Netflix.
"Den reelle årsag til, at Tyson var så desperat for at bryde aftalen, var, at han skulle kæmpe mod N i en kamp, der blev sponsoreret af Netflix," udtaler Medier ifølge New York Post.
Den omtalte kamp fandt sted i november, hvor den 58-årige Mike Tyson mødte YouTube-stjernen Jake Paul i Texas.
Kampen tiltrak stor opmærksomhed og blev streamet på Netflix. Jake Paul, 27 år gammel, vandt kampen på point efter otte runder.
Kampen mellem Tyson og Paul genererede betydelige indtægter.
Ifølge MMAWeekly satte arrangementet rekord med en billetindtægt på over 18 millioner dollars (cirka 126 millioner kroner), hvilket er det højeste for en boksekamp uden for Las Vegas.
Over 72.300 fans deltog i arrangementet på AT&T Stadium i Arlington, Texas.
Med hensyn til de individuelle indtjeninger rapporterer CBS Sports, at Jake Paul forventedes at tjene omkring 40 millioner dollars (cirka 280 millioner kroner) for kampen, mens Mike Tyson stod til at modtage omkring 20 millioner dollars (cirka 140 millioner kroner).
Disse tal inkluderer både garanterede beløb og potentielle bonusser baseret på pay-per-view-salg og andre indtægtskilder.
Mike Tyson har endnu ikke offentligt kommenteret søgsmålet fra Medier.
Hans deltagelse i kampen mod Jake Paul har dog været genstand for debat, især på grund af aldersforskellen mellem de to boksere og Tysons lange pause fra professionel boksning.
Denne sag rejser spørgsmål om forpligtelser og etik i sportsverdenen, især når det kommer til kontraktlige aftaler og kommercielle interesser.