Brøndby IF har annonceret en ny stor aftale, der markerer et nyt kapitel i klubbens kommercielle profil.
Fra sommeren 2025 bliver det internationale bettingfirma Betano ny hovedpartner og trøjesponsor for Superliga-holdet.
Det sker efter et relativt kortvarigt samarbejde med Danske Spil, der overtog rollen som hovedsponsor i 2023.
Aftalen med Betano er treårig og løber frem til sommeren 2028.
Den repræsenterer ikke blot en økonomisk gevinst, men også et strategisk partnerskab med globalt perspektiv for Brøndby.
Betano ejes af Kaizen Gaming, en stor international aktør inden for online gaming og sportsbetting, der er til stede i 19 markeder og samarbejder med klubber som Aston Villa, Benfica, FC Porto og River Plate.
Derudover har firmaet haft sponsorater i store UEFA-turneringer – inklusiv Europa League, Conference League og EURO 2024 – hvilket tydeligt signalerer virksomhedens ambitioner og rækkevidde.
Betanos første sponsorat i Skandinavien
Julio Iglesias, Chief Commercial Officer i Kaizen Gaming, lægger vægt på, at partnerskabet med Brøndby ikke blot er kommercielt, men også kulturelt og strategisk forankret.
Han fremhæver Brøndbys stolte historie, passionerede fanbase og betydning for dansk fodbold som væsentlige faktorer for Betanos første sponsorat i Skandinavien.
Ifølge Iglesias er ambitionerne i klubben og hos Betano sammenfaldende – og partnerskabet skal derfor løfte Brøndby som en ledende aktør i skandinavisk fodbold.
Brøndby-direktør Ole Palmå udtrykker ligeledes stor tilfredshed med aftalen og kalder det “et strategisk partnerskab” snarere end blot et sponsorat.
Han fremhæver især Betanos dokumenterede ansvarlige tilgang til spil som en væsentlig årsag til, at samarbejdet blev muligt.
Vil formentlig dele vandene
I en tid, hvor betting-sponsorater ofte er genstand for debat har Brøndby lagt vægt på ansvarlighed og professionalisme som kriterier for deres valg af ny hovedpartner.
Partnerskabet indtræder på et tidspunkt, hvor Brøndby igen markerer sig i toppen af dansk fodbold og har en ambition om at spille en større rolle i både national og international sammenhæng.
Med Betano i ryggen får klubben et nyt økonomisk boost.
Det bliver interessant at følge, hvordan Brøndbys tilhængere vil tage imod det nye sponsorat da bettingindustrien er noget der deler vandene i sportens verden.