McLaren-teamchef Andrea Stella har bekræftet, at årsagerne til holdets problemer er historiske. Han mener, at nye faciliteter kan være nøglen til at ændre på det. McLaren har haft svært ved at få tingene til at fungere i denne sæson. Deres MCL60 har vist sig at være uforudsigelig at køre, og har problemer med både greb og downforce.
Holdet ligger nummer 5 i konstruktørmesterskabet, og hovedparten af pointene stammer fra det kaotiske løb i Australien.
Både Lando Norris og Oscar Piastri har kæmpet med farten i denne sæson. Blandt andet blev begge kørere elimineret i Q1 i Miami. Også løbet var vanskeligt for de to kørere, der begge endte uden for pointene.
McLaren arbejder dog på at forbedre sine faciliteter, herunder med en ny vindtunnel og simulator. McLaren bruger i øjeblikket det tidligere Toyota-anlæg i Köln, hvor enhver test er en langvarig proces. Dette øger selvfølgelig til deres problemer med at opnå mere ydeevne.
"Jeg må sige, at det ser ud til, at mønsteret ikke har ændret sig. Jeg ved, at vi i nogle af de tidligere samtaler talte om, at det mere er et spørgsmål om aerodynamisk effektivitet. Det er sandt, for hvis du ser den tid, vi taber på langsiden, taber vi på grund af træk," sagde han til Motorsport.com.
"Det ville samlet set gå hurtigere, hvis du har mere belastning, uden at ændre egenskaberne.
Autosport skriver, at McLaren sigter efter at kunne tage de nye faciliteter i brug i juni.
De vil erstatte de nuværende faciliteter, som Stella har sagt har ført til, at man er gået glip af visse forhold på banen, da de ikke kan genskabes med deres nuværende løsning. Han bekræftede også, at de nye faciliteter vil give mulighed for 'bedre repræsentation'.
"Men inden for disse fordele ved generelt at have mere belastning og mindre modstand, er der forhold på banen, der er meget udfordrende, som vi ikke kan simulere ordentlig i vindtunnellen, hvilket er forbundet med de faciliteter, som vi forbedrer," sagde han.
"Med den vindtunnel, vi bruger, er det endnu sværere end med andre faciliteter. Det bliver nemmere og mere repræsentativt i den vindtunnel, som vi vil have til rådighed om kort tid."
"Det skyldes, at den har en bedre repræsentation, fordi den f.eks. har adaptive vægge i vindtunnelen af, hvad bilen oplever på banen."