Williams står foran endnu en afgørende Formel 1-sæson efter et skuffende 2024.
Teamet sluttede næstsidst i konstruktørernes mesterskab og kæmpede med en bil, der både var svær at køre og dyr at reparere.
Men med Carlos Sainz som ny kører er der forhåbninger om fremgang.
Desværre bringer Sainz en historik med sig, der kan give Williams yderligere økonomiske hovedpiner.
I 2024 pådrog den spanske racerstjerne sin tidligere arbejdsgiver, Ferrari, hele 3,1 millioner dollars (ca. 28 millioner kroner) i reparationsomkostninger.
Sainz' dyre skader i 2024 kan især tilskrives to store hændelser.
Først kolliderede han med Sergio Pérez på sidste omgang ved Aserbajdsjans Grand Prix, hvilket ruinerede hans Ferrari SF-24 og kostede en potentiel podieplacering.
Senere styrtede han ud i Q2 ved São Paulo Grand Prix, endnu en episode der belastede Ferraris budget.
Men det er ikke kun Sainz, der har været skyld i store reparationer.
Williams havde i 2024 deres egen rekordhøje reparationsregning på over 9 millioner dollars (ca. 63 millioner kroner).
Logan Sargeant, der blev erstattet af Franco Colapinto efter et voldsomt styrt i Holland, og Alex Albon, der havde store uheld i Australien og Brasilien, bidrog begge til regningen.
Ifølge Albon var bilens design en væsentlig faktor.
"Vi havde visse dele, der var lavet af metal i stedet for kulfiber. Det fik andre dele af bilen til at gå i stykker. På den måde blev vi ved med at skade os selv," forklarede han i et interview.
Carlos Sainz er uden tvivl en erfaren og talentfuld kører.
Men med hans historik af uheld og høje reparationsomkostninger bliver han en potentiel økonomisk udfordring for et team som Williams, der allerede opererer med et begrænset budget.
For Williams-teamchef James Vowles handler det om at finde balancen mellem at give Sainz en bil, han kan stole på, og samtidig minimere risikoen for ulykker.
For at vende skuden i 2025 arbejder Williams på at forbedre FW46’s design.
Målet er at skabe en mere stabil og pålidelig bil, der både kan levere bedre resultater på banen og reducere reparationsomkostningerne.
Carlos Sainz kan blive en vigtig brik i dette projekt.