Red Bull står uden svar på, hvorfor Sergio Perez reagerede langsomt på det grønne lys under sprintløbet i Qatar.
Red Bulls teamchef forstår ikke, hvorfor Sergio Perez lavede en fejl ved starten fra pitlane under Qatars Formel 1-sprintløb, hvilket gav Franco Colapinto mulighed for at overhale ham.
Perez og hans rival fra Williams skulle begge starte fra pitlane efter at have ændret opsætningen på deres bilers affjedring.
Men da pitudkørselslyset blev grønt, rykkede Perez ikke med det samme. Da han endelig kom i gang, havde Colapinto fået fart på og overhalede mexicaneren, inden de nåede første sving.
Horner har ikke er nogen åbenlys forklaring på Perez’ opførsel, da det burde være indlysende, at bilerne skal køre, når lyset skifter.
"Jeg er nødt til at tage en snak med ham om det," sagde Horner til Sky.
"Det så ud til, at han bare fejlbedømte det. Men når lyset slukker, skal man køre."
Perez forklarede selv, at forsinkelsen med at forlade pitlane var en bevidst beslutning, da han ønskede at sikre, at der var tilstrækkelig afstand til bilerne foran, så han kunne køre i fri luft.
"Jeg ville skabe en afstand til bilerne foran for at køre i fri luft," forklarede Perez, som på forhånd vidste, at det næsten ville være umuligt at kæmpe sig op i pointene.
"Vi holdt næsten fem minutter stille i pitten og jeg havde ingen temperatur i dækkene. Det var vigtigt at køre i fri luft for at finde balancen i bilen og forstå, hvor vi står."
Efter starten bemærkede Perez, at bilens problemer som han allerede havde kæmpet med i weekenden, stadig var til stede.
"Vi oplever stadig den ubalance, der koster os meget," sagde han.
"Jeg tror ikke, vi har forbedret os. Vi er nødt til at lave ændringer for resten af weekenden.
"Problemerne fortsætter. Vi har denne ubalance, hvor vi ønsker stabilitet ved indgangen til svingene, men i hurtige sving har vi slet ingen greb foran."
Perez stoppede sent for at få monteret en anden frontvinge, mens Red Bull fortsatte deres eksperimenter for at finde årsagen til problemerne med RB20’eren.
Max Verstappen havde også problemer og sluttede som nummer otte i søsterbilen. Efter løbet sagde han, at hans RB20 "føles som en rallybil."
"Det var en del af testprocessen, så vi fik nogle data ud af det. Vi havde ingen chance for at score point, så vi kunne lige så godt bruge sessionen til at få noget brugbart ud af det.", tilføjede Christian Horner
"Vi ændrede frontvingen og prøvede noget lidt anderledes, hvilket har givet os og ingeniørerne nogle værdifulde oplysninger til kvalifikationen senere."
Ændringerne viste sig at bære frugt i den sene kvalifikation til søndagens løb. Max Verstappen lavede den hurtigste tid af alle 20 kører for første gang siden Østrig.
Men glæde varede kort, da Verstappen modtog straf og bytter plads med George Russell, der overtager pole.