Red Bull-rådgiver Helmut Marko har stillet spørgsmålstegn ved, om det er nødvendigt at fortsætte med Netflix-serien 'Drive to Survive'. Den populære serie fik oprindeligt premiere på Netflix i 2019. Siden da har kameraholdet fulgt med Formel 1-feltet rundt i hele verden. Og det fortsætter de med at gøre.
Serien har været et stort hit, hvilket også har haft stor betydning for Formel 1. Efter seriens premiere, har antallet af tilskuere ved hvert grandprix været stigende. Derfor har det været en stor succes at lukke Netflix ind bag kulisserne.
Men 'Drive to Survive' har ikke været helt uden drama. Blandt andet nægtede Mercedes og Ferrari at deltage til en start. Det banede vejen for, at Red Bull blev det primære fokus for den populære serie.
Selvom der generelt er blevet taget godt imod serien, er det ikke alle kørere, der har været helt tilfredse. Blandt andet nægtede Max Verstappen i en periode at deltage, fordi han utilfreds med, hvordan han blev portrætteret i første sæson.
Nu har Helmut Marko valgt at stille spørgsmålstegn ved, om det egentlig er nødvendigt at holde liv i serien.
"Seertallene i Formel 1 stiger dramatisk. Vi taler om en stigning på 20 procent i seertal," sagde han til Motorsport-Magazin.
"Nogle kender måske Netflix-serien, men det har intet med virkeligheden at gøre det."
"Det har skabt et gennembrud for Formel i USA. Så længe seertallene og interessen er der, kan man diskutere, om det giver mening eller er nødvendigt."