Der er en meget stor sandsynlighed for at Kevin Magnussen forsat vil være en del af Formel 1 i 2025.
Kevin Magnussen er muligvis færdig som kører for Haas i Formel 1, men han ser ikke ud til at forlade paddocken helt.
Ifølge udtalelser fra holdets chef, Ayao Komatsu, arbejder Haas stadig på en plan for, hvordan samarbejdet med den 32-årige dansker kan fortsætte med ham i en anden rolle.
Magnussen har været en vigtig del af Haas-teamet, og Komatsu har udtrykt, at de værdsætter hans erfaring og indsigt.
Mens det endnu ikke er besluttet præcis, hvilken funktion Magnussen vil få, er der indikationer på, at det kan ligne en rådgivende rolle eller en position som reservekører.
Andre tidligere Formel 1-kørere som Valtteri Bottas har også påtaget sig en sådan rolle efter at have mistet et fast sæde.
Selv om beslutningen om Magnussens fremtidige rolle endnu ikke er truffet, understreger Komatsu, at teamet ikke føler sig presset til at skynde sig.
Ifølge GrandPrix.com udtaler han, at Haas i øjeblikket fokuserer på deres præstationer i de resterende løb og ikke vil lade sig distrahere af kommende sæsonforberedelser.
Komatsu fortalte til det franske magasin Auto Hebdo, at der er enighed om, at Magnussen fortsat kan bidrage til teamet, men at detaljerne stadig er under forhandling.
En rolle som specialrådgiver eller reservekører kan koste teams op mod 3-4 millioner danske kroner årligt i løn og rejseudgifter.
Ayao Komatsu har tidligere kaldt Magnussen en vigtig ressource for Haas, og det ser ud til, at teamet fortsat ønsker at drage fordel af danskeren, selv om han ikke længere skal køre for dem.
Magnussens erfaring og tekniske forståelse kan være værdifulde i en rådgivende rolle, der kan hjælpe med udviklingen af bilen og støtte de faste kørere.
For Magnussen selv kan en sådan rolle sikre, at han forbliver en del af Formel 1-verdenen, mens han samtidig kan udforske nye muligheder i motorsporten.
Om han vender tilbage i en kørerrolle senere, forbliver uvist, men samarbejdet med Haas indikerer, at Magnussen stadig har en fremtid i Formel 1 – bare på en lidt anderledes måde.