Lewis Hamilton deltager i sin officielle præsentation hos Ferrari F1-holdet i denne uge.
Men en tidligere debut for et andet team forløb langt fra problemfrit.
Hamiltons beslutning om at forlade Mercedes til fordel for Ferrari sendte chokbølger gennem F1, da mange havde forventet, at Brackley-holdet ville forblive hans hjem indtil et endelig farvel til sporten.
En lignende situation opstod i 2012, da Hamilton annoncerede sit skifte fra McLaren til Mercedes efter at have været tilknyttet McLaren siden sine tidlige teenageår.
Dengang blev valget om at skifte til Mercedes mødt med stor skepsis – men det viste sig at være en særdeles succesfuld beslutning for Hamilton.
I de følgende 12 sæsoner vandt Hamilton seks verdensmesterskaber, 84 løbssejre og 78 pole positions og gjorde ham til den mest succesrige kører i Formel 1-historien.
På trods af det ikoniske partnerskab mellem Hamilton og Mercedes fik samarbejdet en katastrofal begyndelse.
Mercedes W04 blev præsenteret den 4. februar i Jerez, hvor årets første test i forsæsonen fandt sted.
Bilen blev sendt på banen samme dag til en kort opvarmning, inden den officielle test startede dagen efter.
Nico Rosberg var den første til at teste bilen på den første af fire testdage, hvilket også markerede F1’s sidste sæson med V8-motorer.
Året fik dog en katastrofal start for Mercedes, da Rosberg måtte trække til siden efter blot 14 omgange, da røg begyndte at sive ud fra bagenden af bilen. Mercedes kom ikke tilbage på banen den dag.
På testens anden dag var det Hamiltons tur til at sætte sig bag rattet og få sin første officielle køretur for Mercedes.
Det var et vigtigt øjeblik for både Hamilton og holdet, da hans skifte fra McLaren havde været en af vinterpausens største nyheder.
Men Hamilton nåede kun 15 omgange, før en bremsefejl i sving 6 sendte briten ud i gruset og videre ind i dækvæggen. Det satte en brat stopper for den længe ventede debut.
Efter at være steget ud af bilen bagatelliserede Hamilton dog uheldet.
"Jeg er bare glad for, at jeg er okay og at det skete nu og ikke under selve sæsonen," sagde Lewis Hamilton.
"Det er netop det, testkørsler er til for – at identificere og løse problemer, uanset hvad de måtte være og det er præcis, hvad holdet arbejder på."
"Kollisionen var ret hård, men ikke så slem som nogle af de uheld, jeg har oplevet tidligere."
Hamilton vendte tilbage til bilen på testens fjerde dag og fik en langt mere produktiv session med hele 145 omgange.
Herfra voksede samarbejdet sig stærkere og udviklede sig til et af de mest succesrige partnerskaber i Formel 1-historien over de næste 12 sæsoner.