Regn og blæst gjorde testdagen i Bahrain uforudsigelig, men det forhindrede ikke den tidligere verdensmester i at vise imponerende fart på banen.
Forberedelserne til den nye Formel 1-sæson er i fuld gang, og på andendagen af vintertestene i Bahrain var det Lewis Hamilton, der satte den hurtigste omgangstid hidtil.
Under skiftende vejrforhold leverede den syvdobbelte verdensmester en omgang i 1:30.080, hvilket placerede ham forrest i feltet.
Onsdag aften var det McLarens Lando Norris, der satte standarden med en tid på 1:30.430.
Tidligt torsdag morgen i de kølige og fugtige forhold slog George Russell den imidlertid med en tid på 1:30.379.
Kort efter kom Hamilton på banen og overgik sin tidligere teamkammerat med en omgang på 1:30.287.
På et såkaldt performance-run med C3-dækket – den blødeste compound, der vil blive brugt i selve Bahrains Grand Prix – formåede Hamilton efter et cool-down-lap at forbedre sin tid yderligere til 1:30.080.
Ifølge RacingNews365 var det Williams-køreren Carlos Sainz, der kom tættest på Hamiltons tid, da han sluttede blot 0,07 sekunder efter.
Testdagen var præget af ustadigt vejr, hvilket gjorde det vanskeligt for holdene at gennemføre deres planlagte programmer.
Efter Hamiltons hurtige omgang blev regnbygerne tungere, og flere teams valgte at begrænse deres kørsel i de første timer.
Pierre Gasly leverede en solid indsats for Alpine og sluttede som nummer fire, mens Red Bulls Liam Lawson – der havde en hel testdag i bilen med Max Verstappen på sidelinjen – sluttede som nummer fem.
Længere nede på listen fulgte Nico Hülkenberg for Stake-teamet, som kørte på de blødere C4-dæk, mens Fernando Alonso og Esteban Ocon sluttede i top otte.
Ocon fortsatte Haas’ strategi med at fylde tankene op med brændstof og sende bilen ud på lange stints, hvilket har været teamets tilgang gennem testdagene.
Mens de fleste teams havde fokus på at samle data til den kommende sæson, valgte McLaren en anden tilgang.
Oscar Piastri satte ingen omgangstid i de første to timer, da holdet prioriterede aerodynamiske test med en såkaldt aero-rake på bilen.
Russell nåede at gennemføre 28 omgange i de tørre forhold, inden Ocon overtog rekorden for flest kørte omgange ved at tage en tur på de eneste intermediate-dæk, som Haas havde til rådighed.
Aston Martin var det eneste andet team, der havde medbragt regnvejrsdæk til testen, men Alonso valgte at blive i garagen.
Selv om testtider ikke nødvendigvis afspejler den reelle styrke i feltet, er det tydeligt, at Ferrari har fundet farten under de udfordrende forhold.
Spørgsmålet er nu, om de kan fortsætte deres stærke form, når testen fortsætter under mere stabile vejrforhold.