Efter en svær periode kan Red Bull nu drage fordel af en særlig regel, der kan give dem et forspring i forhold til McLaren og Ferrari.
Efter en sæson, hvor Red Bull oplevede en markant tilbagegang i hastighed i anden halvdel af 2024, ser teamet nu frem mod 2025 med fornyet håb.
Max Verstappen sikrede sig sit fjerde verdensmesterskab trods holdets udfordringer, men Red Bull måtte se sig slået i konstruktørmesterskabet, hvor de endte på tredjepladsen bag McLaren og Ferrari.
Selv om Red Bull helst ville have forsvaret deres titel som bedste konstruktør, har den lavere placering en uventet fordel.
Ifølge The Daily Express betyder det, at holdet får mere tid i vindtunnelen end deres rivaler, hvilket kan blive afgørende for udviklingen af deres 2026-bil.
I Formel 1 reguleres vindtunneltestning baseret på en teams placering i konstruktørmesterskabet.
McLaren, som sluttede øverst, har kun 70 % af den maksimale testtid, Ferrari har 75 %, mens Red Bull får 80 %.
Det kan give dem en væsentlig fordel i udviklingsarbejdet frem mod de nye 2026-regler.
Selv om Red Bull ser muligheden for at bruge den ekstra vindtunnel-tid strategisk, er det ikke ensbetydende med, at de vil ofre den kommende sæson.
Teknisk direktør Pierre Wache understreger, at holdet stadig har fokus på 2025-mesterskabet.
"Det er potentielt en stor fordel for 2026, og jeg håber, at vi bruger det korrekt," siger Wache.
"Men bare fordi du har flere ressourcer eller mere vindtunnel-tid, betyder det ikke nødvendigvis, at du præsterer bedre. Ellers ville de bagerste hold jo altid være forrest året efter."
Red Bull skal derfor finde en balance mellem at optimere deres chancer i 2025 og samtidig udnytte den ekstra udviklingstid til fremtidens bil.
McLaren går ind til den nye sæson som favorit efter en stærk afslutning på 2024, hvor de udviklede en af feltets hurtigste biler.
Lando Norris har gjort det klart, at han vil udfordre Verstappen endnu mere i år og er klar til at køre hårdere dueller.
"Jeg skal være mere aggressiv og vise, at jeg ikke bare giver ham positioner," siger Norris. "Men jeg skal også være en klog kører – vi så sidste år, hvor vigtigt det er."
Selv om McLaren og Ferrari står stærkt, kan Red Bulls fordel i udviklingen vise sig afgørende.
Hvis holdet kan finde den rette balance mellem 2025 og 2026, kan Verstappen få et stærkt udgangspunkt for at jagte sin femte titel.