Formel 1-kommentator Peter Windsor er overbevist om, at det 'meget synlige' trick, har stor betydning for Red Bulls store succes.
Red Bull har fået en fantastisk start på denne sæson, hvor de har vundet alle fem løb. Derfor ligger de suverænt i front i konstruktørmesterskabet, da rivalerne har svært ved at følge med.
Et såkaldt 'trick' med deres affjedring har været nævnt som årsagen til deres RB19's hastighed. Bilens affjedring er designet på en sådan vis, at den kan køre endnu tættere på jorden.
I en æra, hvor undervognen har stor indflydelse på bilens ydeevne, har dette design stor betydning. Det tillader samtidig Red Bull at køre med en mindre bagvinge, hvilket giver dem en sublim ydeevne på langsiderne.
Tidligere Williams- og Ferrari-teamchef Peter Windsor mener, at det er en lille del af en aerodynamisk effektiv bil, skabt af den tekniske chef Adrian Newey.
"Selvfølgelig er affjedringen en del af det, men det er det overordnede aerodynamiske design, som Adrian har skabt. Han maksimerer anti-dive, anti-squat og alle de ting, han kan gøre for at få en stabil platform," sagde han ifølge PlanetF1.
"Selve platformen er en utrolig effektiv platform, og det har de andre hold ikke. Det handler ikke om, at de ikke kan kontrollere det, som Red Bull gør. Det handler om, at de ikke har det rette at kontrollere i første omgang. Det er helt sikkert problemet."
"Jeg mener, at det er meget synligt. Det er derfor, at folk forstår det, men virkeligheden er, at det handler om Adrian og hans hold. De har skabt den aerodynamik, der er brug for."
"Som et resultat har alle afdelinger gjort et perfekt stykke arbejde for at supplere, hvad Adrian har ønsket. Det er ikke nemt at gøre. Det vidner om holdets struktur, og hvor godt Red Bull fungerer som enhed i forhold til design og udvikling af bilen."