En enkelt radiobesked skabte forvirring for Yuki Tsunoda, men det var bilens manglende fart, der endte med at definere hans løbsweekend i Qatar.
Yuki Tsunoda vakte opsigt under Qatar Grand Prix, da han fejlhørte en besked over radioen. I stedet for at forstå, at der var et spejl på banen, troede han, at hans hold havde rapporteret om en bæver.
Den usædvanlige misforståelse fik Tsunoda til at undre sig højlydt over, hvad en bæver lavede i Mellemøsten, og hans overvejelser blev hurtigt fanget af medierne.
Japanerens radiobesked afslørede, at han fejlagtigt tolkede ordet "mirror" (spejl) som "beaver" (bæver), hvilket gav anledning til latter både blandt journalister og på hans eget team.
"Jeg overvejede, om global opvarmning kunne have forårsaget noget så bizart," sagde en smilende Tsunoda efter løbet.
Midt i forvirringen om bæveren bemærkede Tsunoda dog også spejlet på banen og var kritisk over for løbsledelsens langsomme reaktion.
Han mener, at det farlige objekt burde være blevet fjernet øjeblikkeligt for at sikre kørernes sikkerhed.
Han udtrykte desuden frustration over nogle af sine medkøreres manglende respekt for de gule flag, der advarer om farer på banen.
Tsunoda opfordrede til en diskussion om emnet ved næste kørermøde og pointerede, at denne uensartede adfærd var unfair.
Samtidig blev McLarens Lando Norris tildelt en hård straf for netop at ignorere gule flag, hvilket understregede problemets alvor.
På trods af en god start fra P14 blev Tsunodas løb en skuffelse. Han sluttede som nummer 13 og måtte igen forlade banen uden point.
Problemet, mente han, lå i Racing Bulls’ ineffektive bil, som ikke leverede den nødvendige fart på nogen dele af banen.
"Vi manglede generelt pace, både i kurverne og på langsiderne," forklarede den japanske kører efter løbet.
Han mistænkte bilens ineffektivitet, især på en krævende bane som Qatar, som årsagen til den svage præstation.
Selv om Qatar tidligere har været en udfordring for Racing Bulls, virkede bilens præstationer endnu værre i år.
Tsunoda afsluttede med at understrege behovet for forbedringer og analyser, da holdet nu kæmper med bilens konkurrenceevne gennem hele sæsonen.