En ny sæson byder på en stor ændring for den erfarne danske kører. Han skal nu konkurrere mod nogle af de største fabriksteams i en helt ny bilklasse.
Marco Sørensen har allerede haft en imponerende karriere inden for sportsvognsracing, og nu tager han det næste store skridt. Den danske racerkører har sikret sig en plads på Aston Martins Hypercar-program.
Dette betyder, at han for første gang skal kæmpe om den samlede sejr i det legendariske 24-timersløb i Le Mans.
Aston Martin har netop bekræftet, at Sørensen bliver en del af deres nye satsning i FIA World Endurance Championship (WEC).
Den 34-årige dansker har tidligere vundet tre verdensmesterskaber i GT-klassen med det britiske mærke, og nu får han chancen for at konkurrere i motorsportens absolutte topklasse.
"For mig er det en drøm, der går i opfyldelse," siger Marco Sørensen i en officiel udmelding fra Aston Martin.
"Jeg har haft nogle af mine største øjeblikke i karrieren med dette mærke, og jeg ser frem til at kæmpe om sejre i både WEC og Le Mans."
Ifølge BT bliver Marco Sørensen en del af et stærkt dansk line-up i Hypercar-klassen, der i forvejen tæller profiler som Nicklas Nielsen hos Ferrari, Michael Christensen hos Porsche og Mikkel Jensen hos Peugeot.
Derudover debuterer Kevin Magnussen i klassen med BMW, mens det unge talent Malthe Jakobsen også træder ind på motorsportens største scene.
Den tidligere LMP1-klasse, hvor Tom Kristensen dominerede i årene med Audi, er nu erstattet af Hypercar-kategorien, som har tiltrukket en række store bilproducenter.
Aston Martin har udviklet den nye Valkyrie Hypercar, der skal forsøge at bringe det britiske mærke tilbage i toppen af sportsvognsracing.
Marco Sørensen har arbejdet målrettet for at sikre sig en plads på Hypercar-projektet.
Teamchef for Aston Martin Heart of Racing, Ian James, fremhæver Sørensens erfaring og evne til at holde hovedet koldt under pres som afgørende faktorer bag udtagelsen.
Med skiftet fra GT-biler til Hypercar står Marco Sørensen over for sin største udfordring til dato.
Konkurrencen i klassen er benhård, men danskeren ser frem til muligheden for at kæmpe med om sejre mod nogle af verdens bedste fabriksteams.
"Det bliver en spændende udfordring, og jeg er klar til at give alt for at opnå succes," siger Sørensen.
Mens han nu får chancen for at skrive sit navn ind i Le Mans-historien, bliver det uden hans mangeårige danske makker Nicki Thiim, som ikke er en del af Aston Martins Hypercar-program.
Dermed må fans vinke farvel til det populære "Dane Train"-makkerpar.
Med en af verdens mest ikoniske racerbiler og et stærkt team bag sig er Marco Sørensen klar til at tage kampen op i 2025-sæsonen, hvor drømmen om en Le Mans-sejr endelig kan blive til virkelighed.