Jake Paul slog Mike Tyson i Texas, men Netflix stjal rampelyset med rekordmange seere og billetindtægter, der overgik forventningerne.
Netflix har annonceret historiske seertal for deres livestreaming af kampen mellem YouTuberen, der er blevet bokser, Jake Paul og den tidligere verdensmester i sværvægt Mike Tyson.
Kampen, der fandt sted i AT&T Stadium i Texas, markerede Tysons første professionelle optræden i 19 år. Den 58-årige bokser, kendt som "Iron Mike", mødte den 27-årige Paul i et opgør, der tiltrak sig opmærksomhed verden over.
Selv om Paul vandt kampen på enstemmig afgørelse, var der blandede reaktioner fra både fans og kritikere.
Mange var skuffede over, at Paul ikke gik efter en knockout, og Tyson har afsløret, at han tidligere på året havde været tæt på døden, hvilket førte til en udsættelse af kampen. Alligevel var Netflix’ debut som live-sportsudbyder en milepæl.
Ifølge Manchester Evening News har Netflix offentliggjort, at kampen blev set af 60 millioner husstande globalt med 65 millioner samtidige streams under liveudsendelsen.
Ud over de omkring 70.000 fans, der var til stede på stadionet i Arlington, Texas, genererede arrangementet billetindtægter på over 125 millioner kroner. Dette gjorde det til det største boksestævne uden for Las Vegas i amerikansk historie.
Netflix arbejdede sammen med Most Valuable Promotions om at producere eventet, der også inkluderede en co-main event mellem Katie Taylor og Amanda Serrano.
Denne kamp blev set af næsten 50 millioner husstande og skabte en stærk reaktion fra fansene, især på grund af den kontroversielle afgørelse i Taylors favør.
Kampen mellem Taylor og Serrano blev hyldet som et kvalitetsfyldt opgør og muligvis det mest sete kvindelige sportsarrangement i USA nogensinde.
På trods af publikums utilfredshed med resultatet, cementerede det Netflix’ succes som en seriøs spiller inden for live sportsdækning.
Netflix har annonceret, at de planlægger at udvide deres sportsudbud og vil blandt andet transmittere NFL-kampe i juletiden.
Med rekorden sat denne weekend ser streaminggiganten ud til at være på vej mod en fremtid med endnu mere live-sport på programmet.