De danske fodbolddivisioner får nye navne fra næste sæson.
Det sker efter indgåelsen af nye navnesponsorater, som nu også omfatter 2. og 3. division. Det oplyser Divisionsforeningen i en pressemeddelelse udsendt tirsdag.
1. Division, der i en årrække har båret navnet NordicBet Ligaen, kommer fremover til at hedde
Betinia Liga.
Det sker som led i et nyt samarbejde med Soft2Bet, som også står bag brands som CampoBet og Betinia.
De to øvrige divisioner skifter ligeledes navn til henholdsvis CampoBet 2. Division og CampoBet 3. Division.
Øget kommerciel opbakning til dansk fodbold
Hos Divisionsforeningen er der tilfredshed med den nye aftale, som skal være med til at styrke interessen for turneringerne og sikre yderligere synlighed. Direktør Claus Thomsen udtaler:
– Vi er meget glade for, at Soft2Bet, der driver CampoBet og Betinia, har valgt at støtte bredt op om dansk fodbold og ønsker at understøtte den stigende interesse for turneringerne.
Thomsen lægger også vægt på, at der nu for første gang er navnesponsor på både 2. og 3. division:
– Det er en cadeau til alt det arbejde, klubberne har gjort for at levere et forrygende produkt, skabe stadig bedre rammer og øge opmærksomheden om rækkerne.
Soft2Bet: Vil støtte lokale fællesskaber
Hos Soft2Bet udtrykker man stor glæde over partnerskabet.
Ifølge Ole Hetman, der er Skandinavisk direktør i selskabet, ser man samarbejdet som et vigtigt bidrag til dansk fodbold:
– Dette partnerskab markerer et vigtigt skridt i vores engagement i dansk fodbold. Med Betinia og CampoBet er vi stolte af at støtte lokale klubber og fans gennem en ansvarlig og lokaltilpasset tilgang, der styrker både fodbolden og de fællesskaber, der står bag det – alt sammen i fuld overensstemmelse med de høje standarder, som Spillemyndigheden har fastsat.
Ifølge Divisionsforeningen gælder de nye sponsorater i første omgang for en periode på minimum to år.