Efter seks år som hovedsponsor for den bedste danske fodboldrække for kvinder, trækker forsikringsselskabet Gjensidige sig fra samarbejdet til sommer.
Det betyder, at Kvindedivisionsforeningen nu skal på jagt efter en ny sponsor, der kan hjælpe med at løfte ligaen yderligere.
Gjensidige overtog i 2019 sponsoratet fra fagforbundet 3F, der havde lagt navn til ligaen i mere end 15 år.
Ifølge selskabets danske landechef Lason H. Johannessen, har samarbejdet været positivt. Samarbejdet stopper dog, da parterne har forskellige forventninger til fremtiden.
"Vi er glade og stolte over at have været en del af den udvikling, som dansk kvindefodbold har gennemgået siden 2019," siger han i en pressemeddelelse fra Gjensidige.
Kvindedivisionsforeningens forperson Katja Moesgaard understreger, at ligaen står foran et nyt kapitel. Ligaen skal have fundet en ny sponsor, som skal være med til at skubbe udviklingen videre.
"Nu står vi på tærsklen til det næste store ryk og ser frem til at finde en ny partner, der vil være med til at sætte foden på speederen," udtaler hun til DBU’s hjemmeside.
Dansk kvindefodbold har taget markante skridt fremad de seneste år, både sportsligt og kommercielt.
Mediernes dækning af ligaen er vokset, flere kampe vises på tv, og der er øget fokus på at forbedre vilkårene for spillerne.
Med det momentum håber Kvindedivisionsforeningen at tiltrække en stærk ny hovedsponsor, der kan bidrage til at fortsætte denne udvikling.
På banen er spændingen stor i denne sæson.
FC Nordsjælland er forsvarende mester, men lige nu er det Fortuna Hjørring, der fører ligaen med seks point ned til FCN.
Forårssæsonen starter i midten af marts, og det bliver dermed det sidste halve år, hvor ligaen bærer navnet Gjensidige Kvindeligaen.
Spørgsmålet er nu, hvem der bliver den næste store spiller til at tage over og bidrage til at styrke dansk kvindefodbold yderligere.