audi f1

Audis F1-hold offentliggører titelsponsor

Formel 1jul. 30 , 9:53
Audi er på vej ind i Formel 1 med en markant kommerciel aftale.
Fra 2026 bliver fintech-virksomheden Revolut titelsponsor for det tyske bilmærkes kommende F1-team.
Partnerskabet markerer en vigtig milepæl for Audis entré i motorsportens kongeklasse, som sker under de nye motorreglementer.
Revolut vil ikke blot have sit navn på teamet, men også blive integreret i nøgleområder af driften.
Det omfatter både finansielle processer i teamets daglige arbejde og fanrettede oplevelser som eksempelvis merchandise-salg.
- Dette er et monumentalt partnerskab for Revolut og for fremtiden for Audi F1 Team, siger Revoluts CEO Nik Storonsky.
- Vi nærmer os 100 millioner kunder, og vi vil bringe dem med ind i Formel 1 med uforglemmelige oplevelser på et afgørende tidspunkt for sporten.
Klar til 2026 med egen motor
Audi overtager Sauber-teamet og vil fra 2026 drive sit eget fabriksteam med base i Schweiz for chassisudvikling og løbsoperationer.
Motorprogrammet bliver for første gang udviklet i Tyskland, mens et nyt teknologicenter i Storbritannien skal understøtte projektet.
Teamet kører i øjeblikket sin bedste sæson siden 2018 med 43 point og en podieplacering for Nico Hülkenberg i Storbritannien.
Hülkenberg og holdets rookie Gabriel Bortoleto er begge under kontrakt frem mod 2026, hvor holdet officielt skifter navn til Audi F1 Team.
- Med Revolut har vi fundet en partner, der deler vores kerneværdier om innovation og ambition, siger teamchef Jonathan Wheatley, som kom til holdet fra Red Bull i 2024.
- Fra 2026 vil Revoluts digitale løsninger understøtte nøgleområder af vores drift og samtidig forbedre oplevelsen for fans både på og uden for banen.
Globalt samarbejde med vækstfokus
Audi ser Formel 1 som en langsigtet investering i både teknologi og brandudvikling.
Ifølge Audi AG’s CEO Gernot Dollner giver samarbejdet med Revolut en unik mulighed for at nå nye målgrupper.
- Audi går ind i Formel 1 med en klar ambition om at bruge platformen som en teknologisk relevant og økonomisk bæredygtig investering. I Revolut har vi fundet en partner, der deler vores mindset. Sammen kan vi skabe begejstring globalt, siger han.
Revolut, der blev stiftet i 2015 i Storbritannien, har nu over 60 millioner kunder på verdensplan.
Aftalen er blandt virksomhedens største globale sponsorater til dato og understreger dens hurtige vækst og ambition om at styrke sin tilstedeværelse i motorsporten.
Mest læste