Formel 1-sæsonen 2025 tegner til at blive både dramatisk og afgørende for flere kørere.
Mens holdene allerede ser frem mod den store regelændring i 2026, er der flere profiler på gridden, hvis fremtid hænger i en tynd tråd.
Når kontrakter udløber, og præstationerne ikke lever op til forventningerne, kan selv etablerede navne stå uden sæde, når sæsonen slutter.
Hos Red Bull er Liam Lawson under pres.
Den unge newzealænder sidder på en af de mest udfordrende pladser i sporten som makker til Max Verstappen.
Red Bull er kendt for deres hårde krav og hurtige beslutninger, hvis en kører ikke leverer.
Lawson har kontrakt frem til slutningen af 2025, men han skal imponere for at bevare sit sæde.
Hos Mercedes udløber George Russells kontrakt også ved årets slutning.
Russell har vist sit talent, men med rookie Kimi Antonelli som hans teamkammerat i 2025, er Mercedes' planer for fremtiden stadig uklare.
Antonelli, der er en af sportens mest lovende unge kørere, er kun nævnt som en midlertidig løsning.
Men hvis han imponerer, kan det få betydning for Russells fremtid i teamet.
Alpine har også en kører under lup.
Jack Doohan starter sin første fulde sæson for holdet i 2025.
Men Alpine, der tidligere har vist sig utålmodige, vil kræve resultater hurtigt.
Hvis Doohan ikke lever op til forventningerne, kan hans tid i Formel 1 blive kort.
Hos Racing Bulls (tidligere AlphaTauri) har både Yuki Tsunoda og Isack Hadjar kun ét-årige aftaler.
De skal begge præstere for at bevare deres pladser i et team, der konstant ser mod Red Bulls juniorprogram for friske talenter.
2025 bliver et afgørende år for mange af sportens kørere.
Mens teams forbereder sig på de tekniske ændringer i 2026, kræves der stabilitet og stærke resultater.
Det betyder, at kørere som Lawson, Russell og Doohan skal præstere på højeste niveau.
Med en række unge talenter, der står klar i kulissen, og teams, der ikke tøver med at skifte ud, er intet sikkert i Formel 1.
Sæsonen 2025 bliver en test, hvor kun de bedste får lov at blive en del af fremtidens grid.