Et opsigtsvækkende indblik i uofficielle møder afslører, hvordan en potentiel aftale med et Formel 1-team kunne have ændret en mesterskabskamp.
Fernando Alonso, dobbelt verdensmester i Formel 1, har afsløret, at han var tæt på at sikre sig et sæde hos Red Bull tidligere i sin karriere.
Den spanske kører, der debuterede i Formel 1 med Minardi i 2001, har gennem årene repræsenteret flere topteams som Renault, McLaren og Ferrari.
Men i en nylig udtalelse delte Alonso detaljer om hemmelige møder med Red Bulls nøglepersoner, Adrian Newey og Christian Horner, som kunne have ændret hans karriereforløb.
Alonso forklarede, at de første møder fandt sted i Heathrow Lufthavn, men at det tætteste han kom på en aftale var i 2008.
Dengang mødtes han med Horner i en bil på en parkeringsplads i Spa Lufthavn, hvor de diskuterede en mulig fremtid sammen.
På det tidspunkt overvejede Alonso seriøst et skifte til Red Bull, men endte i stedet med at fortsætte sine forhandlinger med Ferrari.
I midten af 00’erne var Red Bull endnu ikke den dominans, vi kender i dag.
Ifølge Alonso var holdet dengang primært kendt som en energidrik-producerende organisation med begrænset succes i Formel 1.
"De havde kun haft én podieplacering på det tidspunkt med David Coulthard i Monaco," bemærker Alonso ifølge F1Technical.net.
Alonso valgte i sidste ende Ferrari, mens Red Bull i stedet satsede på Sebastian Vettel, der på det tidspunkt var testkører for BMW.
Det viste sig at være en afgørende beslutning for begge parter.
Red Bull blev en kraft at regne med i Formel 1 og vandt otte konstruktørtitler i løbet af det næste årti, og Vettel sikrede sig fire verdensmesterskaber med teamet.
Alonso reflekterer over, hvordan et karrierevalg kan ændre historiens gang.
Han sammenligner sin beslutning med Lewis Hamiltons skifte fra McLaren til Mercedes i 2013, som dengang blev mødt med kritik, men førte til seks verdensmesterskaber.
Selv om Alonso aldrig kom til at køre for Red Bull, demonstrerer hans karrierebeslutninger, hvor tæt Formel 1-køreres skæbne ofte er knyttet til timing og strategiske valg.
Hvis tingene var faldet anderledes ud, kunne Alonso muligvis være blevet en del af Red Bulls succesrige æra.