Rygterne har floreret, og nu har Verstappen selv givet en forklaring på, hvad hans kontakt med Aston Martin egentlig drejer sig om.
Max Verstappen har været et af de helt store samtaleemner denne vinter, hvor rygterne om en mulig forbindelse til Aston Martin har skabt spekulationer. Selv om mange først troede, at det handlede om en potentiel overgang til det britiske F1-hold, viser det sig, at sandheden er mere nuanceret.
Tidligt på året begyndte et vildt rygte at cirkulere – Aston Martin skulle angiveligt have tilbudt Verstappen en aftale på 6,9 milliarder kroner.
Det blev dog hurtigt afvist af teamet, som kategorisk nægtede, at et sådant tilbud var på bordet.
På trods af dette er det ingen hemmelighed, at Aston Martin og teamets ejer, Lawrence Stroll, arbejder målrettet på at gøre holdet konkurrencedygtigt.
Med en ny fabrik, en avanceret vindtunnel og Hondas ankomst som motorleverandør fra 2026 har Aston Martin ambitioner om at tage kampen op med de allerbedste.
Samtidig har Aston Martin sikret sig en af de mest eftertragtede ingeniører i Formel 1, da Adrian Newey officielt bliver en del af teamet den 3. marts.
Med hans ekspertise i aerodynamik og biludvikling kunne et skifte for Verstappen måske virke mindre urealistisk i fremtiden.
Under et event i London blev Verstappen spurgt ind til rygterne om Aston Martin.
Han afviste blankt, at der var tale om et F1-skifte, men bekræftede, at der har været dialog mellem parterne.
Ifølge RacingNews365 har samtalerne handlet om GT3-racerbiler, hvor Verstappen ser muligheder for at udvide sit eget team, Verstappen.com Racing.
Den forsvarende verdensmester har allerede testet en Aston Martin GT3-bil på Circuit Paul Ricard, og ambitionerne rækker videre end bare en enkelt test.
Flere rapporter tyder på, at han ønsker at få sit team ind i GT World Challenge Europe-serien, hvor sæsonen begynder den 13. april med 6-timersløbet på Paul Ricard.
Selv om Formel 1 lige nu ikke er en del af ligningen, betyder det ikke, at døren er helt lukket.
Verstappen har kontrakt med Red Bull frem til 2028, og han har offentligt erklæret sin loyalitet over for teamet.
Men i Formel 1 kan tingene ændre sig hurtigt, og med Hondas tilbagevenden som officiel motorpartner for Aston Martin fra 2026 kan situationen udvikle sig.
En anden faktor er Verstappens drøm om at deltage i 24-timersløbet i Le Mans.
En satsning på GT3-racing kunne være første skridt i den retning.
Hvis Red Bull skulle møde udfordringer med deres egen motorudvikling fra 2026, kan et skifte til et hold med en stærk teknisk struktur – og en ejer, der er villig til at investere massivt – blive mere attraktivt.
Lige nu er Verstappen dog stadig fast forankret hos Red Bull.
Men med de mange bevægelige brikker i F1-verdenen, og Aston Martins voksende ambitioner, er det ikke utænkeligt, at hans navn vil blive ved med at være forbundet med holdet i fremtiden.