Et pludseligt rygte sendte chokbølger gennem Formel 1-miljøet.
Alex Palou er blandt de mest vindende navne i amerikansk
motorsport de seneste år.
Med flere
IndyCar-titler og en frisk sejr i Indianapolis 500 har spanieren for længst bevist sit format.
Netop derfor vakte det opsigt, da amerikanske medier for nylig skrev, at
Red Bull overvejede at hente ham til Formel 1 i 2026.
Ifølge IndyStar skulle Palou være på blokken som mulig makker til
Max Verstappen.
Situationen i Red Bull-lejren giver da også næring til snakken.
Yuki Tsunoda har haft svært ved at overbevise i RB21, og de øvrige reserver i systemet er enten uprøvede eller har haft svært ved at slå igennem.
Samtidig har holdet været i en omstruktureringsfase siden fyringen af Christian Horner tidligere på sommeren.
Afvisning fra både team og Palou
Historien om Palou blev hurtigt udfordret.
Flere kilder gjorde det klart, at snakken ikke stemte overens med virkeligheden, og ifølge PlanetF1 blev rygtet direkte afvist af både Red Bull selv og Palous bagland.
Hans manager Roger Yasukawa understreger, at der ikke har været nogen kontakt med noget Formel 1-hold.
Chip Ganassi er Palous nuværende chef i IndyCar, og han er ikke i tvivl.
Han kalder hele historien for "clickbait" og slpr fast, at hverken han eller Palou har kendskab til nogen former for forhandlinger.
Ganassi peger desuden på, at spanieren netop har valgt at fortsætte hos holdet efter en opslidende kontraktstrid med McLaren.
- Jeg har overhovedet ikke talt med Red Bull, lyder det desuden fra køreren selv.
Palous egne ambitioner
Selv har Palou gjort det klart, at hans opmærksomhed fortsat er rettet mod IndyCar, hvor han har kontrakt frem til udgangen af næste sæson.
Den 28-årige spanier har nævnt, at der ikke er mange sæder i Formel 1, som vil kunne matche oplevelsen hos Chip Ganassi Racing.
At blive sat ved siden af Verstappen i et Red Bull-sæde ville i givet fald betyde, at han næsten uundgåeligt måtte leve med at køre i skyggen af hollænderen.
Et skift fra IndyCar til Formel 1 har tidligere har givet succes for kørere som Jacques Villeneuve og Juan Pablo Montoya, men forskellen på serierne er blevet større.
I dag fremstår det mindre sandsynligt, at en etableret IndyCar-profil som Palou vil tage springet, hvis udsigten blot er at kæmpe i midterfeltet.
Dermed ligner det mest af alt en historie, der hurtigt blev blæst op uden substans.