Ifølge nye meldinger er Isack Hadjar tæt på at få en F1-styring hos
Red Bull i 2026, mens
Yuki Tsunoda ser ud til at glide helt ud af teamets planer.
Den blot 20-årige franske kører Isack Hadjar står ifølge flere medier foran en stor forfremmelse.
Han ventes at tage springet fra Red Bulls søsterteam Racing Bulls og op til det egentlige Red Bull-hold fra og med 2026-sæsonen.
Det skriver blandt andre det tyske medie Auto Motor und Sport.
Hadjar har markeret sig i sin debutsæson med stærke præstationer og et stabilt pointniveau.
Han ligger i øjeblikket nummer ni i kørernes VM-stilling og har samlet 38 point, blandt andet med en podieplacering ved det hollandske Grand Prix.
Til sammenligning har Yuki Tsunoda blot hentet 12 point i år.
Skiftet falder sammen med, at Red Bull i 2026 indleder et nyt teknisk samarbejde med Ford om udviklingen af en ny motorenhed, hvilket gør sæsonen til en vigtig nystart for teamet.
Tsunoda kan stå uden sæde
Mens Hadjar står til forfremmelse, ser det ud til, at Yuki Tsunoda er på vej ud.
Den japanske kører har haft vanskeligheder med at finde rytmen hos Red Bull, siden han fik chancen i teamets hovedafdeling i forbindelse med Japans Grand Prix.
Han har kun hentet ni point siden sit skifte og har haft svært ved at nærme sig Max Verstappens niveau.
Hvis Hadjar får pladsen hos Red Bull, tyder meget på, at Tsunoda ikke engang får muligheden for at vende tilbage til Racing Bulls, som tidligere fungerede som hans faste base under navnet AlphaTauri.
Ifølge rapporterne er der allerede udset en ny ung kører til den ledige plads hos søsterteamet.
Lindblad står klar i kulissen
Arvid Lindblad, et af Red Bulls største unge talenter, er ifølge medierne favorit til at overtage Hadjars plads hos Racing Bulls.
Den unge brite er en del af Red Bulls juniorprogram og har gjort sig bemærket med flere stærke resultater i de lavere klasser, og så har han allerede flere gange i året testet for både Red Bull og Racing Bulls.
Hvis meldingerne holder stik, vil Red Bull-koncernen i 2026 gå ind til sæsonen med to markante ændringer i kørersammensætningen.
Det vil samtidig understrege teamets fortsatte satsning på unge profiler fra egne rækker.