I en sport, hvor hver eneste detalje tæller, er der ét usynligt regnskab, der kan få selv de største profiler til at miste pusten.
I Formel 1 er det ikke kun placeringer, der tæller – strafpoint skrives også ind i kørernes regnskab, og selv om de sjældent fylder meget i medierne, kan disse i sidste ende være forskellen på at køre løb eller at blive henvist til pitten som tilskuer.
Det oplevede
Kevin Magnussen på den hårde måde sidste år, da han blev den første i nyere tid til at ramme grænsen på 12 strafpoint og dermed modtage en løbskarantæne.
Den ufrivillige pause i Aserbajdsjans Grand Prix blev et synligt symbol på, hvor hurtigt advarsler og forseelser kan akkumulere i den moderne F1-verden.
Nu nærmer en af sportens absolut største navne sig det samme punkt.
På banen jagter
Max Verstappen endnu et verdensmesterskab, men i kulissen kæmper han med en knap så flatterende statistik: otte strafpoint inden for de seneste 12 måneder.
En stigende tendens – og et kendt mønster
De otte point har Verstappen opnået over en række løb, hvor især sammenstød med Lando Norris har trukket overskrifter.
To point for en kollision i Østrig, yderligere to for at presse Norris af banen i Mexico, samt forseelser i Qatar, Brasilien og Abu Dhabi har sat ham i toppen af feltet, hvad angår en potentiel udelukkelse.
Senest var det hændelsen med Oscar Piastri i Abu Dhabi – som dommerne beskrev som "en lidt for optimistisk overhaling" – der fik pointene til at tikke ind på strafkontoen.
Med det tætte felt er risikoen for en større forseelse ganske reel. Dermed kan Verstappen stå over for det, Magnussen prøvede sidste år.
Flere andre kørere balancerer også på kanten. Liam Lawson fra Racing Bulls har fem point, mens den mesterskabsførende Oscar Piastri har fire – ikke katastrofalt, men nok til at gøre ethvert uheld kostbart.
Regelsættet er ens for alle, men presset er noget ganske andet, når man befinder sig i toppen af hierarkiet.
Kan verdensmesteren holde sig i skindet?
Verstappen er kendt for sit kompromisløse udtryk og sin aggressive stil, hvilket har gjort ham både populær og kontroversiel.
Men det er netop denne stil, som også kan blive hans faldgrube, for reglerne tager ikke hensyn til stjernestatus – og mens
Red Bull forsøger at genvinde momentum i duellen mod McLaren, kan hver straf tælle dobbelt.
Det store spørgsmål er derfor ikke kun, om Verstappen kan vinde endnu et mesterskab – men om han kan gøre det uden at blive tvunget til at sidde over.
Kevin Magnussen ved som den eneste moderne kører, hvad det betyder at miste et løb på grund af for mange strafpoint, så det bliver spændende at se, om Verstappen kommer til at mærke konsekvenserne som den næste.