Lewis Hamiltons debut for Ferrari ved Australiens Grand Prix blev en skuffende affære, da han kun formåede at kvalificere sig som nummer otte.
Det var en skuffende præstation for hele Scuderia-holdet, hvor Charles Leclerc ligeledes måtte nøjes med en placering på fjerde startrække.
Hamilton havde gennem weekenden haft svært ved at matche Leclercs tempo, selvom han gradvist reducerede afstanden.
Til sidst var han to tiendedele langsommere end monegaskeren, hvilket i sig selv ikke er katastrofalt, men det var bekymrende at se Ferrari blive overhalet af både Yuki Tsunoda i Racing Bulls og Alex Albon i Williams.
Den syvdobbelte verdensmester endte næsten et sekund fra pole position, hvor Lando Norris sikrede en suveræn førsteplads for McLaren.
Ferrari forventede et stærkere resultat efter lovende takter i træningerne, men kvalifikationen afslørede, at der stadig er udfordringer med bilens præstation.
Hamilton lød også frustreret over radioen efter kvalifikationen. "Jeg ved ikke, hvad der skete der, mate," sagde han til sin nye race engineer Riccardo Adami, der tidligere har arbejdet med Carlos Sainz og Sebastian Vettel.
Adami forsøgte at berolige ham med en positiv vurdering af indsatsen: "Den var hård. Overall, godt arbejde derude."
Der kan dog stadig være håb for Ferrari. Vejrudsigten melder om 60% risiko for regn under søndagens løb, og våde forhold kan give erfarne kørere som Hamilton en fordel, hvis bilen ikke fungerer optimalt i tørvejr.
Selvom Hamilton tidligere har insisteret på, at han var en Mercedes-man, har hans skifte til Ferrari afsløret en anden side af ham.
Ifølge Martin Brundle har briten i årevis undveget sandheden om sin fascination af Ferrari, men hans begejstring efter skiftet viser, at det italienske team altid har haft en særlig tiltrækningskraft.
Hamiltons debut bliver dog først og fremmest vurderet på hans præstation i løbet. Han har stadig mulighed for at gøre weekenden mindeværdig – især hvis vejret bliver en faktor.