Med udsigt til en ny sæson hos et af Formel 1’s mest dominerende teams afslører den talentfulde kører en uventet bekymring om sin kommende opgave.
Den 22-årige Liam Lawson har haft en imponerende rejse gennem motorsportens rækker, fra New Zealands F4-serie til sin debut i Formel 1 i 2023 som erstatning for Daniel Ricciardo.
Lawson fik hurtigt vist sit talent, hvilket sikrede ham endnu en chance som midlertidig kører i 2024.
Efter Sergio Perez’ afgang fra Red Bull i december 2024, blev det annonceret, at Lawson skal køre fast for teamet i 2025 ved siden af den firedobbelte verdensmester Max Verstappen.
Selv om Lawson er begejstret for sin forfremmelse, er der én ting, han ikke er helt tilfreds med: tiden til at tænke.
Ifølge The Daily Express har Lawson udtrykt, at den længere pause inden sæsonstart giver ham tid til at reflektere over det pres og de forventninger, der følger med at køre for et topteam som Red Bull.
Han indrømmer, at han foretrækker at komme direkte ind i handlingen, som han gjorde tidligere, da han blev kastet ind som erstatning uden for meget tid til at tænke nærmere over tingene.
Samtidig ser Lawson dog også positivt på den ekstra tid til forberedelse.
Han mener, det giver ham mulighed for at arbejde målrettet med teamet og sikre, at han er fysisk og mentalt klar til at imødekomme udfordringerne i den kommende sæson.
At køre ved siden af Max Verstappen, der sikrede sig sin fjerde titel i 2024 med 437 point og ni sejre, er en opgave, der ikke er for svage sjæle.
Red Bull-teamchef Christian Horner har dog stor tro på Lawson og hans evne til at levere resultater.
Horner fremhæver i en udtalelse, at Lawson ikke kun har vist talent, men også en evne til at konkurrere på højeste niveau og tage kampen op med de bedste.
Lawsons ankomst til Red Bull fortsætter teamets tradition med at forfremme talenter fra deres juniorprogram.
Fans og eksperter vil nu følge spændt med i, hvordan Lawson håndterer presset og de enorme forventninger, der følger med rollen som kører for et af Formel 1’s mest succesfulde teams.