Den 18-årige brite står foran et gennembrud, som kan ændre hierarkiet i Red Bulls juniorprogram.
Arvid Lindblad står på tærsklen til sin første sæson i Formel 1, og hvis planerne holder, debuterer han i 2026 hos Red Bulls søsterhold Racing Bulls.Her ventes han at få pladsen ved siden af enten Yuki Tsunoda eller
Liam Lawson.
Det er dog stadig uvist, hvem der får lov at blive, da det umiddelbart godt kunne se ud til, at Isack Hadjar er på vej mod Red Bull-holdet, hvor han skal overtage Tsunodas plads.
Lindblad har allerede markeret sig i år med to sejre og yderligere to podier i Formel 2, hvor han aktuelt ligger nummer syv i mesterskabet.
Han har også kørt to officielle træninger i Formel 1 i Storbritannien og i Mexico, og han gjorde det uden fejl.
Teamchef hos Red Bull
Laurent Mekies forklarede efter træningen i Mexico, at det var en krævende opgave for så ung en kører, men at Lindblad “ikke satte et forkert hjul, forblev rolig og leverede al den rigtige feedback”.
Erfaring og modenhed som styrker
Det er ikke kun hans præstationer på banen, der vækker optimisme.
Lindblads manager og tidligere udviklingskører hos Williams Oliver Rowland mener, at hans klient har en sjælden kombination af ro og mental styrke.
Rowland, der tidligere på året vandt mesterskabet i Formel E, har fulgt Lindblad tæt i hans udvikling gennem juniorklasserne.
I vurderingerne fra eksperter blev det fremhævet, at Lindblad allerede i Mexico var hurtigere end Tsunoda i visse sektorer, selv om de to kørte forskellige programmer.
Ifølge F1 Oversteer ser teamet ham som en central del af fremtiden, mens både Lawson og Tsunoda risikerer ikke at være en del af den fremtidige plan.
Et realistisk håb om 2026-debut
Selv med presset omkring Red Bulls beslutning om 2026-lineuppet bevarer Mekies roen. Han understreger, at der ikke er nogen hast med at bekræfte, hvem der får pladserne.
- Vi vil give dem alle tid til at vise, hvem der fortjener chancen, sagde han efter weekenden i Mexico.
Rowland vurderer, at Lindblad står stærkere end Lawson gjorde, da han fik sin mulighed.
Lawson havde kun kørt 11 Formel 1-løb, da han fik chancen hos Red Bull i starten af denne sæson, og Rowland mener at Lindblad har en anderledes mental tilgang:
- Han har den modenhed, der skal til for at klare presset.
Med kun to Formel 2-afdelinger tilbage i Qatar og Abu Dhabi har Lindblad stadig en matematisk chance for at runde sæsonen af på toppen.
Og hvis udviklingen fortsætter, kan Red Bull meget vel give ham nøglerne til en Formel 1-bil i 2026.