Rygterne har floreret hele sæsonen, og usikkerheden vokser.
Da Christian Horner forlod
Red Bull i juli, begyndte rygterne om Max Verstappens fremtid straks at tage fart.
Horner havde været med på den hollandske verdensmesters rejse til fire verdensmesterskaber i træk, men forholdene på holdet begyndte at vise sprækker.
Mercedes var hurtigt klar til at reagere og signalerede interesse for at lokke Verstappen til Brackley.
Ifølge rapporter fik han præsenteret et overslag på, hvad en fremtidig aftale kunne være værd i teamets håb om at erstatte enten George Russell eller Andrea Kimi Antonelli.
Det hele hvilede dog på en præstationsklausul i Verstappens kontrakt, som ville give ham mulighed for at forlade Red Bull efter 2025, hvis han ikke var i top tre ved sommerpausen.
Den mulighed blev aldrig aktuel, da han holdt sig solidt på tredjepladsen. Dermed er han på holdet i hvert fald til og med 2026-sæsonen.
Manageren sætter betingelsen
Hans nuværende kontrakt løber til udgangen af 2028, men Verstappen har en åbning i 2027, hvis Red Bulls bil under de nye regler fra 2026 viser sig utilstrækkelig.
Manager
Raymond Vermeulen har derfor gjort det klart, at fremtiden afhænger af resultaterne.
Til den hollandske avis De Telegraaf lyder det fra manageren:
- Det ville være en fantastisk historie, hvis Max kører hele sin karriere hos Red Bull. Men det sker kun, hvis han har materiellet til at vinde.
At situationen stadig er uafklaret, understregede Vermeulen yderligere, da han pegede på, at både han selv, Jos Verstappen og Max hele tiden følger udviklingen tæt.
Planerne afhænger altid af, hvordan feltet udvikler sig.
Fremtid afhænger af 2026-motoren
Red Bull står i 2026 over for en stor udfordring, da holdet or første gang skal bygge en motor i eget regi gennem Red Bull Powertrains i samarbejde med Ford.
De første testresultater giver dog bekymring, da motoren tilsyneladende halter efter konkurrenterne.
Tv-kommentatoren Ted Kravitz vurderede endda, at Red Bull kan få samme vanskeligheder som Cadillac, der skal starte helt fra bunden i Formel 1, men som trods alt får hjælp fra Ferrari-motorer.
Hvis de tidlige prognoser viser sig korrekte, kan Verstappen meget vel se sig om efter andre muligheder allerede i 2027.
Alt peger derfor på, at Red Bull kun kan fastholde ham resten af karrieren, hvis deres nye motor viser sig konkurrencedygtig.
Skulle det mislykkes, kan den mest dominerende kører i dette årti meget vel skifte hold.