Red Bull har potentielt givet deres konkurrenter et hint om, hvad de skal fokusere på med hensyn til udviklingen af deres biler.
Det er svært at benægte, at Red Bull har været bedre til at tilpasse sig de nye regler, der trådte i kraft i Formel 1 sidste år.
Det var kun
Ferrari, der var i stand til at matche deres præstationer i første halvdel af 2022. Og i år er der ingen af de rivaliserende hold, der har haft en chance mod RB19-bilerne.
Forskellen mellem bilerne i feltet er meget markant, hvilket efterlader hold som
Mercedes og Ferrari med en stor udfordring.
Det er særligt Red Bulls særlige DRS-system, der har fået opmærksomhed i år. Det har nemlig givet dem en særdeles imponerende fordel på langsiderne.
Men Formel 1-journalist Tom Clarkson mener, at et andet aspekt af bilen også gør en stor forskel.
Ifølge F1 Nation-værten er det en ting, som den tekniske chef
Adrian Newey har haft et stort fokus på. Netop derfor mener han, at de rivaliserende hold bør se det som et fingerpeg om, hvor de skal målrette deres indsats.
"Jeg holder fast i, at det, at Adrian Newey bruger mere tid på at fokusere på arbejdet med affjedringen på dette års Red Bull-biler, er værdifuld viden. Det er der, præstationen ligger," siger han ifølge Mirror.
"Det handler om at opretholde en så lav kørehøjde som muligt med disse biler. Red Bull har formået at gøre det, men ingen andre har. Og det er det, der er forskellen i ydeevne mellem bilerne."