Lewis Hamiltons skifte fra Mercedes til
Ferrari var en af de største historier i Formel 1 op til 2025-sæsonen.
Mange havde både håbet og forventet, at netop dette skifte kunne bringe den ottende VM-titel inden for rækkevidde.
Indtil videre er sæsonen dog ikke forløbet som ønsket for den britiske superstjerne.
Efter en lovende sprintsejr i Kina i marts har Hamilton ikke været i nærheden af podiet i søndagens hovedløb.
Mens holdkammeraten Charles Leclerc har stået for alle Ferraris tre podieplaceringer i år, har Hamilton maksimalt opnået en fjerdeplads.
Ifølge PlanetF1 er flere nu begyndt at spekulere over, om Hamilton kan tilpasse sig en bil og et team, der opererer meget anderledes end Mercedes, hvor han kørte i over et årti.
FIA-dommer
Derek Warwick var senest steward ved løbet i Miami, og han udtrykker bekymring for Hamiltons fremtid.
Han siger, at Hamilton måske allerede overvejer at trække sig tilbage, hvis resultaterne ikke forbedres.
Warwick kalder det et mysterium, at Hamilton stadig ikke er faldet til hos Ferrari og understreger, at selv ikke hans enorme erfaring har været nok til at kompensere for det manglende samspil mellem kører og bil.
Et team under pres og en mand på vippen
Den britiske racerkører har tidligere udtrykt utilfredshed med SF-25-bilens karakteristik og har opfordret Ferrari til at stoppe udviklingen af årets model og i stedet fokusere fuldt ud på 2026-bilen, kendt internt som Project 678.
Det ønske ser nu ud til at være blevet opfyldt, hvilket kan tolkes som en indrømmelse af, at 2025-sæsonen i høj grad er tabt for Hamilton.
Warwick mener, at det største problem kan ligge i noget så simpelt som styringen.
– Der er så mange justeringer i rattet, og måske har han endnu ikke helt styr på det, siger han.
Han peger også på, at overgangen til et nyt team indebærer meget mere end blot at køre bilen.
Kommunikationskulturen, databehandling og debriefs skal falde på plads, og det kan tage tid. Selv for en tidligere verdensmester.
Samtidig vokser presset både udefra og indefra. Hamilton er vant til at kæmpe med i front, men i øjeblikket ligger han i midterfeltet, typisk som nummer seks, syv eller otte.
– Det er ikke det, han kom til Ferrari for, og det er heller ikke det, fansene havde håbet på, siger Warwick.
Drømmen om den ottende titel
Alligevel er der stadig respekt for Hamiltons meritter.
– Han fortjener den ottende titel, siger Warwick, men tror ikke det sker i år.
Den aktuelle situation minder ham om afslutningen på Hamiltons tid hos Mercedes, hvor briten også kæmpede med en bil, han aldrig blev helt fortrolig med.
På trods af resultaterne tror Warwick ikke nødvendigvis, at Hamilton har mistet farten.
Til gengæld er han fanget i en spiral, hvor tilliden til materiellet og forståelsen af teamets arbejdsgange ikke er faldet på plads.