Et strategisk skifte hos McLaren betyder, at en tidligere Sauber-boss nu skal bidrage til at styrke teamets forretningsmæssige og sportslige ambitioner.
McLaren har styrket deres ledelse forud for 2025-sæsonen ved at ansætte Alessandro Alunni Bravi, der tidligere har været teamchef hos Sauber.
Den italienske motorsportsekspert tiltræder en nyoprettet stilling som Chief Business Affairs Officer, hvor han vil rapportere direkte til McLarens CEO, Zak Brown.
Ifølge PlanetF1 har Alunni Bravi været tilknyttet Sauber i mere end syv år, hvor han startede som bestyrelsesmedlem og juridisk rådgiver.
Siden 2022 har han fungeret som administrerende direktør, og i 2023 blev han udpeget som officiel teamrepræsentant.
Med Audis fulde overtagelse af Sauber forlod han organisationen i januar og starter nu hos McLaren den 1. februar.
Brown udtaler, at han er begejstret for at få en erfaren profil med dyb indsigt i motorsportens juridiske og kommercielle aspekter tilknyttet teamet.
I sin nye rolle hos McLaren får Alunni Bravi et bredt ansvarsområde, der blandt andet omfatter juridiske anliggender, kommercielle aftaler og samarbejde med motorsportens styrende organer.
Ifølge PlanetF1 vil han også stå i spidsen for McLarens talentudviklingsprogram, hvor han overtager ansvaret fra Stephanie Carlin, der fremover vil fokusere på andre opgaver internt i organisationen.
Alunni Bravi ser frem til udfordringen hos McLaren og beskriver det som en barndomsdrøm, der går i opfyldelse.
"Jeg er utroligt glad for at blive en del af en organisation med så stærke værdier og en kultur, der er tydelig udefra," siger han og understreger, at han ser frem til at bidrage til teamets fortsatte udvikling.
Ansættelsen af Alunni Bravi markerer endnu et skridt i McLarens bestræbelser på at styrke organisationen og fastholde momentum i deres bestræbelser på at konkurrere i toppen af Formel 1.
Ifølge PlanetF1 udtaler Zak Brown, at tilføjelsen af Bravis ekspertise vil være uvurderlig i håndteringen af de mange aspekter inden for sportslig ledelse og forretningsudvikling på tværs af teamets projekter.
McLaren har også annonceret, at deres kommunikationschef, Steve Atkins, træder tilbage efter to år hos teamet af personlige årsager.
Med disse organisatoriske ændringer er teamet klar til at tage hul på en ny sæson med et styrket fokus på både sportslige og kommercielle mål.