Max Verstappen og Red Bull står over for deres største udfordring i flere sæsoner, og meldingerne fra hollænderens egen lejr indikerer, at situationen ikke bliver lettere i løbet af året.
I de første to løb af Formel 1-sæsonen 2025 har Red Bull for første gang siden 2022 måtte se sig slået, og det er McLaren – med Lando Norris i spidsen – der har lagt sig i førerposition.
Nu kommer det frem, at Red Bull-raceren tilsyneladende ikke har meget mere udviklingspotentiale tilbage, hvilket placerer mesterskabsfavoritten i en usædvanlig presset position.
Ifølge Max Verstappens manager, Raymond Vermeulen, er bilen tæt på sit tekniske loft.
- Bilen er ved udviklingsloftet, så Max må selv gøre forskellen, sagde Vermeulen til Formula 1 Magazine og tilføjede, at det bliver en spændende sæson.
I en sport hvor marginaler og konstant udvikling ofte afgør titler, kan udtalelsen læses som en sjælden indrømmelse: Red Bull er ikke længere i front – hverken på banetid eller på udviklingskurven.
Det tekniske reglement står foran et stort skifte i 2026, og da 2025 er sidste år i den nuværende æra, bliver det sværere og sværere at hente ekstra fart via traditionelle opgraderinger.
For Verstappen betyder det, at han skal trække på hele sit talent og sin erfaring.
- Se, Max vil sige, at han foretrækker at vinde løb med 10 eller 20 sekunders forspring, som han ofte har gjort tidligere, siger Vermeulen og fortsætter.
- Men jeg tror, han kommer til at nyde denne sæson enormt som racerkører – også selvom han ikke siger det højt.
Lando Norris, som har åbnet sæsonen med en sejr og en andenplads, topper nu mesterskabet og har med McLaren vist en bil, der både er hurtig og stabil.
Teamet fra Woking har taget et stort skridt fremad og ligner indtil videre den bil, alle andre skal slå – og det gælder også Red Bull.