Sæsonstarten har været alt andet end perfekt. Og nu sætter Verstappen ord på, hvad der skal ske.
Hos Red Bull Racing plejer man at dominere, men efter to runder af 2025-sæsonen befinder holdet sig blot på en tredjeplads i konstruktørstillingen – hele 42 point efter førende McLaren
Torsdag blev der derfor afholdt et såkaldt krisemøde, hvor nøglepersoner som Verstappen og teamchef Christian Horner deltog.
Her blev det først besluttet, at Yuki Tsunoda skal erstatte Liam Lawson fra det kommende Grand Prix i Japan.
Lawson blev efter kun to løb sendt retur til Racing Bulls, efter at han ikke kunne tæmme den vanskelige RB21-racer – en bil, der selv for Verstappen har vist sig at være uberegnelig.
Ifølge F1 Oversteer var det dog ikke kun førerbesætningen, der blev diskuteret bag lukkede døre.
Mødet fokuserede især på den tekniske retning, teamet skal tage, hvis de vil gøre sig forhåbninger om at hente McLaren og Mercedes.
Verstappen, der normalt er iskold i sin tilgang til racerløb, lagde ikke skjul på sine følelser efter mødet.
Ifølge flere medier er han “voldsomt irriteret” over RB21’erens manglende stabilitet og den manglende fremgang i udviklingen.
Bilen, som egentlig er skræddersyet til Verstappens aggressive kørestil, har vist sig at være vanskelig at balancere – både i langsomme sving og ved acceleration.
Og midt i alt det tekniske kaos havde Verstappen én krystalklar tanke med fra mødet: Alle opgraderinger, der rulles ud fra nu af, skal fungere.
Der er ganske enkelt ikke længere plads til fejltagelser, hvis Red Bull skal bevare håbet om endnu en titel til den hollandske verdensmester.
Helmut Marko, teamets motorsportsrådgiver, deltog ikke i mødet, men har ifølge F1 Oversteer tidligere understreget, at nye opgraderinger til dækslid og aerodynamik er på vej.
Det var ikke kun de første løb, der fik teamet til at reagere.
Verstappen var tydeligt utilfreds efter Grand Prix’et i Shanghai, hvor han blev fanget i dueller med både Ferrari og Mercedes og sluttede uden for podiet.
På teamradioen blev der talt i et højt toneleje, og flere optagelser viste Verstappen kæmpe med rattet i frustration.
At Red Bull i øjeblikket ikke har svaret på, hvordan RB21 for alvor kan fixes, bekymrer flere internt.
Det er nemlig ikke første gang, teamet oplever svagheder tidligt i sæsonen – men denne gang virker løsningerne længere væk end normalt.
Derfor vil de kommende uger blive altafgørende.