max verstappen japan

Vild Max Verstappen-historie afsløret: "Ingen gør det der"

Formel 1sep. 27 , 14:56
Max Verstappen gør sig i weekenden klar til sin første start i GT3, men et minde fra 2020 viser allerede dengang hans enestående evne til at tilpasse sig nye biler.
Max Verstappen debuterer denne weekend i en Ferrari 296 GT3 på Nürburgrings berømte Nordschleife.
Den firedobbelte verdensmester i Formel 1 har længe vist, at han kan skifte mellem forskellige racerbiler uden problemer.
Det bekræfter Porsche Supercup-køreren Wouter Boerekamps, der husker en særlig episode fra 2020, hvor Verstappen første gang prøvede en Porsche 911 Cup-bil på Hungaroring.
Boerekamps arbejdede på det tidspunkt som instruktør for GP Elite og var til stede, da Verstappen satte sig bag rattet.
Uden ABS og på friske dæk låste hollænderen alle fire hjul i sin første nedbremsning. Ifølge Boerekamps skyldtes det, at Verstappen var vant til et hårdere pedaltryk i Formel 1-bilen.
Præcisionen imponerede
Det næste, der skete, gjorde dog stort indtryk.
Efter at have spurgt ingeniørerne om det korrekte tryk i bremsen, gik Verstappen ud igen på banen.
Boerekamps fortæller, at han ramte det præcise tryk på næsten 65 bar med en helt lige bremsekurve.
- Det er ikke normalt, det gør ingen andre. Kun ham, sagde Boerekamps til RacingNews365.
Han fremhævede også, hvordan Verstappen i høj grad bruger sine pedaler til at styre bilen fremfor rattet.
Ifølge Boerekamps betyder det, at han tilpasser sin kørsel på en måde, som meget få andre kan.
Mulighed for succes på tværs af klasser
Boerekamps er overbevist om, at Verstappen kan vinde i flere forskellige serier på samme tid.
- Jeg tror fuldt og fast på, at hvis Max næste år beslutter at køre en weekend i både Supercup og Formel 1, så vinder han begge løb, sagde han.
Han understregede samtidig, at tilpasningsevne er den vigtigste egenskab for en racerkører. Ifølge ham er det netop evnen til hurtigt at omstille sig, der gør forskellen mellem at være hurtig eller langsom.
Mest læste

Mest læste

Loading