De to unge søstre Emilia og
Philippa Velds Henningsen har allerede markeret sig som to af Danmarks mest lovende tennistalenter, trods deres unge alder på henholdsvis 12 og 10 år.
På en af sommerens varmeste dage i Danmark sidder søstrene til deres første større interview.
Begge udtrykker klare ambitioner om at nå verdenstoppen.
- Jeg vil gerne blive den bedste, slå de bedste og vinde en grand slam eller to, siger Emilia til DR Sporten.
Philippa tilføjer:
- Jeg drømmer om at blive verdens bedste. Og slå min storesøster.
Det afføder en hurtig replik fra Emilia, som ikke er overbevist om den mulighed.
Søstrene er omgivet af et professionelt miljø med nogle af landets bedste trænere, en fransk topagent, sponsoraftaler med Nike og stor opmærksomhed på sociale medier.
De har desuden trænet med Holger Rune og Clara Tauson.
Turneringer, skoleaftaler og støtte fra toppen
For at finde den hårdeste modstand deltager familien i turneringer uden for Danmarks grænser.
Emilia har inden for det seneste år været i lande som Frankrig, Tyskland, Spanien og USA.
Hun har vundet flere turneringer og ligger nummer 25 på verdensranglisten for U14-spillere, selvom hun stadig er yngre end de fleste i rækken.
Turneringerne er en del af Tennis Europe, hvor Europas største talenter samles.
Søstrene har en særlig aftale med skolen, der gør det muligt at rejse i skoletiden.
Moren, Vickie Henningsen, understreger dog, at skolen ikke må forsømmes. Familien har et tæt samarbejde med lærere og trænere for at få hverdagen til at hænge sammen.
- Én ting er, at Emilia og Philippa har nogle drømme. Men hjemme hos os, er det en præmis, at de skal passe skolen, siger hun.
De er tilknyttet Leschly Tennis Academy, hvor de får støtte både økonomisk og sportsligt.
Her arbejder de med Morten Christensen, som tidligere har trænet Caroline Wozniacki. Han vurderer, at søstrene har potentialet til at nå langt i sporten, men understreger, at konkurrencen er hård.
Sociale medier, sponsorater og en anderledes hverdag
Emilia og Philippa har hver sin Instagram-profil styret af forældrene.
Videoer af dem har fået stor opmærksomhed, og en enkelt video har opnået over 33 millioner visninger og omkring en million likes.
Det har været med til at sikre sponsoraftaler med blandt andre Nike, Wilson og Yonex gennem deres agent Arnaud Restifo.
Sociale medier fylder ikke meget i pigernes hverdag. Forældrene ser det som et udstillingsvindue for sponsorer.
Alligevel glæder især Philippa sig, når nye pakker med udstyr ankommer.
- Det er sjovt, når der kommer kasser, som man skal åbne og ikke ved, hvad der er inden i dem, siger hun.
Søstrene lever ikke et typisk børneliv.
De bruger mere tid på privattræning end på klubaktiviteter og har ofte fuldt program med turneringer og rejser.
Alligevel forsøger familien at sikre, at der også er tid til venner og almindelige sociale aktiviteter.
Sidste år deltog de i finalen ved French Open, hvor de sad i boksen hos Jasmine Paolini – en oplevelse, der gav inspiration og indsigt i livet som professionel tennisspiller.