billede 2024 10 24 115557744

Ny og moderigtig landsholdstrøje

Fodboldokt. 24 , 11:59
I samarbejde med Hummel og DBU har modebrandet HALO designet en unik landsholdstrøje.
Spillerne på det danske herrelandshold vil bære trøjen i Nations League-kampen mod Spanien den 15. november i Parken.
Trøjen er skabt som en hyldest til fællesskabets styrker og kombinerer fodboldens arv med moderne design. Den nye trøje er en del af en stigende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen og er designet med det formål at repræsentere både fællesskab og stolthed for det danske landshold.

"Fællesskabet er kernen i fodbold og dansk kultur"

Daniel Struzinski, chef for HALO, udtaler, at samarbejdet med Hummel og DBU har været en stor ære. Han fremhæver, at fællesskabet er kernen i både fodbold og dansk kultur, og trøjen er designet til at symbolisere mod og samhørighed.
Inspirationen bag designet kommer fra HALO's grundlægger, Helge Petersen, som fik idéen til brandet efter et faldskærmsudspring i 1981.
Trøjen er derfor udsmykket med et mønster inspireret af faldskærme og designet i en dyb bordeaux-rød farve, som forener HALO's skandinaviske minimalisme med fodboldens stolte traditioner.
Birgitte Mabeck, DBUs kommercielle direktør, udtaler, at trøjen skal repræsentere de værdier, der er kendetegnende for dansk fodbold: sammenhold, tillid og stolthed.
Hun understreger, at fodbold handler om mere end blot spillet på banen – det handler også om de værdier, der deles som nation. Den nye landsholdstrøje er derfor en hyldest til det stærke sammenhold, der er med til at drive holdets succes i sporten.

Fodbold og mode integreres

Foruden at være en hyldest til fællesskabet er den nye landsholdstrøje også et symbol på en voksende trend, hvor fodbold og mode integreres.
Morten Lund, marketingdirektør i Hummel, forklarer, at dette samarbejde tager fodboldens tilstedeværelse i modeverdenen til et nyt niveau. Med denne trøje ønsker Hummel at gøre landsholdet mere relevant for både fodbold- og modeverdenen og at skabe en forbindelse, der appellerer bredt.
Den nye limited edition landsholdstrøje er tilgængelig på landsholdsshoppen.dk og i udvalgte danske butikker fra i dag, den 24. oktober.
Udover trøjen lanceres en hel livsstilskollektion, som HALO og Hummel har udviklet med fokus på at skabe en unik kombination af mode og fodbold, der kan tiltrække et bredere publikum.
Mest læste