christian horner red bull

Christian Horner afviser rygter om Red Bulls rolle som skurk i ny film

Formel 1jan. 02 , 17:22

Christian Horner har afvist spekulationer om, at Red Bull skulle være bekymrede over at blive fremstillet som skurke i den kommende Formel 1-film med Brad Pitt i hovedrollen.

Filmen, som forventes at blive en kæmpe produktion, lover både drama og et unikt indblik i sportens verden.

Filmen, der blot har titlen F1, er skabt af nogle af Hollywoods største navne.

Jerry Bruckheimer, der har vundet syv Oscars, står bag produktionen, mens Joseph Kosinski, kendt for Top Gun: Maverick, er instruktør.

Lewis Hamilton fungerer også som medproducer, hvilket har skabt stor opmærksomhed omkring projektet.

Tidligere har producent Jerry Bruckheimer antydet, at Red Bull havde visse betænkeligheder ved, hvordan de ville blive fremstillet i filmen.

Historien handler om en fiktiv racerkører, Sonny Hayes, spillet af Brad Pitt.

Hayes kommer ud af pension for at hjælpe det unge talent Joshua Pearce, spillet af Damson Idris, med at nå nye højder for det opdigtede APX Grand Prix-hold.

Christian Horner, Red Bulls teamchef, har nu slået fast, at der ikke var nogen grund til frygt.

"Jeg tror ikke, der var nogen paranoia omkring det," forklarede Horner til RacingNews365 og andre medier.

Han tilføjede, at Red Bull blot ønskede at forstå, hvordan sportens aktører ville blive portrætteret.

"Vi ville bare tidligt give vores perspektiv på, hvordan de forskellige aktører i sporten bliver opfattet."

Positivt for Formel 1’s fremtid

Horner udtrykte samtidig sin begejstring for filmen og dens potentiale til at fremme Formel 1.

Han mener, at projektet kan bringe sporten tættere på et globalt publikum.

"Filmen bliver virkelig interessant. Den bringer Formel 1 op på det store lærred, og Jerry Bruckheimer og hans hold har fanget noget fantastisk indhold," sagde Horner.

Han understregede også den kommercielle gevinst for sporten.

"De har integreret den i Formel 1. Forestil dig, hvilken gavn det vil give vores partnere og F1 som brand, når det bliver vist i biografer og hjem verden over."

Filmen forventes at give Formel 1 et ekstra skub i popularitet, især efter succesen med Netflix-serien Drive to Survive.

Mest læste

Mest læste