Formel 1 er en af verdens mest lukrative sportsgrene, hvor kørerne tjener enorme lønninger. Dertil kan lønnen ofte suppleres af sponsorater, investeringer og forretningsinteresser.
Mange af dem bosætter sig i Monaco, hvor skattefordelene gør det lettere at bevare en stor del af deres formue.
Her er de ti Formel 1-kørere med den højeste rapporterede nettoformue i 2025 i følge Planet F1.
Med Lewis Hamiltons skifte til Ferrari er George Russell blevet Mercedes’ førstekører og har nu en endnu større rolle på holdet.
Hans præstationer på banen og hans stigende status i sporten har øget hans værdi. Han er nu rykket ind i top 10 over de rigeste F1-kørere, efter profiler som Daniel Ricciardo, Sergio Perez og Valtteri Bottas har forladt gridden.
Efter næsten et årti i Formel 1 har Esteban Ocon opbygget en solid formue.
Hans karriere begyndte i 2016, og han har kørt for flere hold, senest Alpine.
I 2025 skiftede han til Haas, hvor han håber at genopbygge sin karriere efter et par svære sæsoner. Udover sin løn har han en række personlige sponsorater, der har bidraget til hans formue.
Lando Norris er en af de bedst betalte kørere i sporten efter sin opgraderede McLaren-kontrakt i 2024.
Med sin første Grand Prix-sejr og en vigtig rolle i McLarens konstruktørmesterskab har han også sikret sig store bonusser.
Uden for banen har Norris investeret i flere forretninger, herunder sit gaming- og livsstilsbrand Quadrant samt sit eget kartingmærke LN Racing Kart.
Pierre Gasly har kørt for Toro Rosso, Red Bull og nu Alpine, hvor han i 2025 starter en ny flerårig kontrakt.
Hans løn hos Alpine har været med til at sikre hans placering på listen, hvor Forbes rapporterede, at han tjente 12 millioner dollars i 2024.
Med en stabil indkomst og flere sponsorater er han en af sportens mest økonomisk sikre kørere.
Carlos Sainz har skiftet fra Ferrari til Williams i 2025 efter 11 sæsoner i F1.
Han var en af de højest betalte kørere i 2024, og hans nye kontrakt hos Williams vil fortsætte med at sikre ham en solid indkomst.
Selvom skiftet til Williams kan ses som et skridt ned ad rangstigen, har Sainz opbygget en stærk økonomisk position takket være stabile kontrakter og sponsorater.
Aston Martin-køreren Lance Stroll har ikke kun fordel af at være søn af teamets ejer, Lawrence Stroll. Han har også tjent en betydelig formue gennem sin egen løn og sponsorater.
Stroll har været en fast del af gridden siden 2017 og fortsætter med at køre for Aston Martin, hvor han har en sikret plads så længe hans far ejer holdet.
Charles Leclerc har været en af Formel 1’s højest betalte kørere i flere år, hvor hans løn i 2024 ifølge Forbes var 27 millioner dollars.
Hans langsigtede kontrakt med Ferrari betyder, at han sandsynligvis vil bevare sin plads blandt de mest velhavende kørere i sporten i mange år fremover.
Leclerc er kendt for sin passion for biler og har investeret i flere eksklusive modeller som en del af sin voksende samling.
Max Verstappen har oplevet en eksplosiv vækst i sin formue i de seneste år.
Forbes kårede ham som den højest betalte Formel 1-kører i både 2023 og 2024, hvor han alene sidste år tjente 75 millioner dollars inklusiv bonusser.
Han blev også den yngste person nogensinde på Quote 500-listen over de rigeste personer i Holland.
Uden for sporten arbejder Verstappen på at lancere sit eget GT-team, Verstappen.com Racing, og han har også en stor interesse i simracing gennem Team Redline.
Den dobbelte verdensmester Fernando Alonso har haft en over 20 år lang karriere i motorsportens topklasse, hvilket har sikret ham en formue på 240 millioner dollars.
Han har investeret i sit eget sportscenter, Fernando Alonso Sports Complex i Spanien, som inkluderer en gokartbane og et museum om hans karriere.
Derudover driver han managementbureauet A14 Management, der hjælper unge kørertalenter, herunder Formel 1-rookien Gabriel Bortoleto.
Øverst på listen sidder Lewis Hamilton med en nettoformue på 434 millioner dollars, hvilket blev bekræftet af Sunday Times’ Rich List i 2024.
Hamilton startede sin karriere med beskedne midler, men har siden skabt et forretningsimperium.
Udover sin sportslige succes har han stiftet Mission 44 og Hamilton Commission, som arbejder for at skabe mere inklusion i motorsporten.
Derudover har han investeret i flere forretningsområder, senest med lanceringen af en non-alkoholisk agave-spiritus i 2024.
Hans skifte til Ferrari i 2025 kan kun forventes at styrke hans økonomiske status yderligere.