fred vasseur ferrari

Ferrari bruger ny undskyldning for Hamilton og Leclercs problemer i Singapore

Formel 1okt. 07 , 14:20
Ferrari pegede på endnu en ny forklaring efter endnu et skuffende Formel 1-resultat i Singapore, hvor både Lewis Hamilton og Charles Leclerc kæmpede med bilen.
Ferrari måtte endnu engang forlade en Formel 1-weekend uden et podieresultat, da holdet sluttede uden for top tre i Singapore.
Det var femte løb i træk uden trofæ, og frustrationerne breder sig hos både kørere og teamledelse.
Charles Leclerc sluttede som nummer seks, mens Lewis Hamilton kæmpede med bremseproblemer mod slutningen og måtte nøjes med en ottendeplads efter en tidsstraf.
Hamilton blev straffet for at have skåret en del af banen i kamp med Fernando Alonso, som sluttede lige bag ham.
Efter løbet forklarede Leclerc, at Hamilton var blevet sat i en “meget svær situation” af teamets strategi, der tvang ham til at bruge bremserne mere intensivt og dermed øgede risikoen for fejl.
Strategi og kvalifikation i fokus
Ifølge den italienske avis La Gazzetta dello Sport forklarede teamchef Fred Vasseur, at den svage weekend skyldtes en dårlig udførelse under kvalifikationen.
Ferrari havde problemer med at få dækkene op i det rette temperaturområde, hvilket gjorde det svært at kæmpe med de hurtigste biler i feltet.
Selv om strategien i løbet heller ikke ramte plet, var det bilens manglende fart, der stod tydeligst frem.
Ferrari havde håbet på at kunne forsvare andenpladsen i konstruktørmesterskabet, men forskellen til McLaren og Mercedes er vokset markant siden sommerpausen.
Tidligere verdensmester Jenson Button har bemærket, at Ferrari virker tilbageholdende og “bange for at begå fejl”, hvilket ifølge ham begrænser holdets evne til at tage nødvendige chancer.
- Du kan ikke være bange for at fejle, og det er sådan det føles hos Ferrari. Jeg tror, at alle føler det er for nemt at blive skubbet ud af døren, og det er ikke en rar følelse at have, sagde Button til Sky Sports F1.
Små positive tegn inden Austin
Næste løb bliver USA’s Grand Prix i Austin, hvor Ferrari senest fik en dobbeltsejr.
Banen passer traditionelt bedre til holdets bil, og det giver et lille håb om forbedring i de sidste seks løb af sæsonen.
Lewis Hamiltons humør beskrives dog som mere afdæmpet, end da han i begyndelsen af året skiftede til Ferrari.
Skuffelserne i løbet af sæsonen har sat deres præg på både kørere og team, og håbet er nu, at de sidste løb kan bruges til at finde en mere stabil form inden 2026-sæsonen, hvor nye tekniske regler træder i kraft.
Mest læste

Loading