George Russell har forlænget sin aftale med
Mercedes, men spørgsmålet om 2027-sæsonen står stadig ubesvaret.
George Russell er fortsat en del af Mercedes' Formel 1-hold i 2026-sæsonen, hvor han skal danne makkerpar med unge Kimi Antonelli.
Det bekræftede teamet forud for weekendens Grand Prix i USA.
Men selvom der nu er sat navn på holdets kommende line-up, er detaljerne om kontraktens varighed fortsat uklare.
Ingen bekræftelse på 2027
Ifølge kilder tæt på situationen skulle Russell have indgået en flerårig aftale, muligvis i form af en 1+1-kontrakt med en option på forlængelse.
Det betyder, at en af parterne kan beslutte, om samarbejdet fortsætter efter 2026.
Dette er af betydning i lyset af de vedvarende rygter om, at Mercedes stadig har interesse i Max Verstappen, hvis han skulle blive ledig efter næste sæson.
Russell ønsker ikke at kommentere på, hvorvidt han er sikret en plads hos Mercedes i 2027.
- Det handler altid om performance," sagde han under mediedagen i Austin ifølge PlanetF1.
- Det, der giver mig ro, er at vide, at mine præstationer er gode, for det er det, der holder dig i sporten.
Ifølge Russell er målet klart:
- Vores intention og mit mål er at fortsætte med Mercedes på ubestemt tid. Vi fokuserer på at vinde i 2026, og det er det.
Stærk position efter gode resultater
Russells forhandlinger med Mercedes har fundet sted sideløbende med, at han har leveret gode resultater på banen.
Han har blandt andet sejret i Canada og Singapore samt hentet flere podieplaceringer.
Det har styrket hans position i forhold til kontraktens indhold, selvom det er teamet selv, der står for hans kontraktforhold som led i deres juniorprogram.
- Toto har altid været god til at belønne dem, der leverer, og han har aldrig svigtet mig, sagde Russell.
- Jeg er meget tilfreds med aftalen, og han kunne have været mere benhård, hvis han ville.
Enkelte uenigheder undervejs har angiveligt drejet sig om detaljer som antallet af marketingdage og lønniveau, hvor Russel i sidste ende angiveligt er landet på ca. 260 millioner kroner om året.
Alligevel understreger han, at det er ambitionerne og målet om mesterskaber, der driver ham:
- Hvis alle sæder var åbne, ville jeg stadig vælge Mercedes. Jeg tror, det er min bedste chance for at vinde.