Mens Alpine træffer sine valg, rykker et andet hold frem med en åbning, der kan ændre retningen for Doohans karriereforløb.
Jack Doohan står ved en skillevej i sin Formel 1-karriere.
Den 23-årige australier har været reservekører hos Alpine, efter en række skuffende løbsprestationer i sæsonens seks første løb førte til, at han blev sat på bænken.
Allerede ved hjemmebaneløbet i Australien ramte han muren på første omgang.
Det blev begyndelsen på en hård periode med blandt andet et kaotisk løb i Kina og et voldsomt uheld under træningen i Japan.
I Bahrain var der forbedring at spore, og Doohan var tæt på pointene, men en uheldigt timet Safety Car ødelagde det hele.
I Miami kom næste nedtur, da endnu et sammenstød på første omgang førte til, at teamet besluttede at indsætte argentinske Franco Colapinto i bilen ved det næste løb.
Colapinto havde imponeret i en længere testperiode hos Williams, og hans skifte til Alpine blev hurtigt opfattet som en klar markering af, at teamets ledelse ønskede forandring.
Cadillac overvejer Doohan
Siden har Doohan været reduceret til en støtterolle, mens Colapinto har fået lov til at vise sig frem til sæsonens afslutning i Abu Dhabi.
Ifølge PlanetF1.com har situationen fået Doohans lejr til at kigge mod andre muligheder, og det er her,
Cadillac kommer ind i billedet.
Teamets indtog i Formel 1 fra 2026 har skabt en vis interesse.
Samtaler mellem Jack Doohans far, den tidligere motorcykelverdensmester Mick Doohan, og Cadillacs teamchef Graeme Lowdon blev observeret allerede i Monaco og igen under det britiske Grand Prix.
Rygterne nævner også mere erfarne navne som Sergio Perez og Valtteri Bottas i forbindelse med det nye hold.
Begge profiler bringer rutine og tyngde, og det gør dem attraktive for både Cadillac og Alpine.
For Cadillac kan et valg af en yngre, udviklingsorienteret kører som Doohan dog give mening, især hvis teamet ønsker at satse langsigtet og tænke anderledes end de etablerede hold.
Intet er afgjort, men tiden tikker for Doohan
Cadillac har endnu ikke skrevet kontrakt med nogen kører til 2026.
Graeme Lowdon arbejder angiveligt stadig på at gennemgå en lang liste af muligheder.
Ud over Perez og Bottas er Zhou Guanyu nævnt som en potentiel frontløber.
Han er i øjeblikket reserve hos Ferrari, som også skal levere motorerne til Cadillac, og det kinesiske marked er vigtigt for bilmærket.
Mick Schumacher har også bekræftet, at han er i kontakt med holdet.
Jack Doohan er dermed kun ét navn blandt mange.
At han alligevel nævnes er et tegn på, at hans karriere ikke er slut endnu, og at der stadig er folk i Formel 1, der tror på hans talent.