Ferraris topingeniør skifter 
Lewis Hamilton ud med 20-årig australier i overraskende skifte til Supercars.
Ferraris erfarne Formel 1-ingeniør 
Riccardo Corte har forladt både Formel 1 og Lewis Hamilton for at tilslutte sig det australske Grove Racing i Supercars-serien.
Her skal han fungere som raceingeniør for det 20-årige talent 
Kai Allen, en lovende rookie som nu får direkte støtte fra en af de mest erfarne performance-ingeniører i Formel 1.
Efter elleve sæsoner hos Scuderia Ferrari, herunder første del af 2025 som Chief Performance Engineer for Lewis Hamilton, skifter Corte det verdensberømte Formel 1-hold ud med det australske V8 Supercars-mesterskab.
Det er et opsigtsvækkende skifte fra den højteknologiske Ferrari SF-25 til den rå Ford Mustang Supercar.
- Jeg er stolt af at blive en del af Grove Racing på et så spændende tidspunkt, sagde Corte i en erklæring.
- Holdets fremgang er imponerende, og sejren i Bathurst viser, hvad der er muligt med de rigtige folk og den rette mentalitet.
Holdet, der siden 2021 har været ejet af erhvervsmanden Stephen Grove og hans søn Brenton, opnåede sidste måned sin hidtil største sejr med Matt Paynes sensationelle triumf i Bathurst. Denne præstation bekræftede, at Grove Racing ikke længere blot er et midterhold, men en seriøs titeludfordrer.
- Vi er ikke her for at deltage, vi er her for at vinde
Teamets CEO, Brenton Grove, spillede en central rolle i at hente Corte ind. Gennem kontakter i den internationale motorsport blev dialogen indledt med Ferrari-ingeniøren.
- Riccardo var fascineret af idéen om at arbejde med en helt anderledes bil, sagde Grove.
- Fra motorkonfiguration til aerodynamik. Han var klar til en ny udfordring.
Corte kommer til at arbejde tæt sammen med den unge Kai Allen, der efter en stærk debut i 2025 ser ud til at være klar til at tage næste skridt. Hans nuværende raceingeniør, Alistair McVean, rykker op til en ny rolle som Head of Performance, hvilket markerer en tydelig strukturel styrkelse i Grove Racing.
- Riccardo bringer en utrolig mængde viden med sig, udtaler Grove.
- Han er en stor gevinst for vores tekniske team og for Kais udvikling.
Skiftet fra Ferrari til de australske V8-biler understreger samtidig tiltrækningskraften ved Supercars-mesterskabet.
- Mange F1-, NASCAR- og GT-ingeniører følger Supercars. De elsker den tætte kørsel, intensiteten og den rene konkurrence her, siger Grove.
Grove Racing har tydelige ambitioner. Sejren på Mount Panorama var ifølge Grove kun begyndelsen.
- Vi vil vinde Bathurst igen, men også tage mesterskabet for både hold og kørere, siger Grove.
- Vi er ikke her for at deltage, vi er her for at vinde.
Med Riccardo Corte ombord ser Grove Racing ud til at være klar til at bakke disse ord op.