Et lille udbrud, fanget live, er måske den mest ærlige reaktion hørt længe. Og det bekræfter noget, som længe har ligget og ulmet.
Liam Lawson havde håbet på, at Kina kunne blive vendepunktet. Men i stedet blev det endnu en tung weekend for den 23-årige newzealænder, der kæmper med at finde fodfæste i Red Bulls krævende RB21.
På den teknisk krævende Shanghai International Circuit kvalificerede han sig på sidstepladsen – både til lørdagens Sprint og søndagens Grand Prix – og måtte atter starte løbet fra pitlane efter omfattende ændringer på bilen.
Ingen af dem hjalp.
Mens andre debutanter viste glimt af potentiale, kæmpede Lawson med en bil, der nægtede at samarbejde.
Red Bull-ledelsen overvejer nu seriøst at bytte rundt på Lawson og en af deres Racing Bulls-kørere.
Midt i alt kaosset blev en enkelt radiobesked efter løbet et lille vindue ind til en større problematik i Red Bull-lejren.
Da Liam Lawson trillede tilbage mod pitten efter endnu et frustrerende løb i Shanghai, var tonen i radioen sigende.
„Oh my God, man,“ lød det træt fra Lawson, hvorefter hans ingeniør tørt svarede: „Ja, det var lidt af en kamp i dag.“
Lawson fulgte op: „Mand, den holdt én omgang! Balancen var god på én omgang, og så var det bare – ingen forhjul, og så kunne jeg ikke accelerere. Undskyld, makker, helt ærligt, jeg prøvede alt for at redde den.“
Midt i reaktionerne blev det tydeligt, hvad denne besked i virkeligheden bekræftede: nemlig at Max Verstappen har haft en pointe.
Ifølge RacingNews365 har Verstappen internt påpeget, at RB21 er ekstremt svær at køre – og ikke blot for Lawson.
Forskellen på førere hos andre teams er langt mindre, og Lawson bliver sat til vægs i Red Bulls nuværende setup.
I et opsigtsvækkende interview efter kvalifikationen i Kina lod Verstappen forstå, at problemet ikke nødvendigvis lå hos Lawson – men i bilen.
Han fremhævede, at RB21 er langt mere krævende end søsterbilen hos Racing Bulls og mente direkte, at Lawson ville klare sig bedre i den.
Kommentaren er markant, ikke mindst fordi Verstappen sjældent udtaler sig så direkte om teamets beslutninger og struktur.
Men det afslører også et underliggende problem hos Red Bull.
Verstappen er angiveligt utilfreds med, at bilen tilpasses hans kørestil i en sådan grad, at andre kørere ikke kan udnytte dens potentiale.
Hvis dette mønster fortsætter, risikerer Red Bull at lægge al vægt på én mand – og det er en skrøbelig strategi, især med de nye reglementer og Red Bulls første egenproducerede motor på vej i 2026.