Et simpelt kropssprog var alt, hvad Bearman havde at byde på, da han blev spurgt ind til Haas' præstationer. Hvorfor var han så tilbageholdende?
Den unge britiske Formel 1-kører Oliver Bearman har netop afsluttet sin første officielle test som fuldtidskører for Haas i Bahrain.
Med 72 gennemførte omgange var han blandt de mest aktive på banen, men da tidstabellen blev offentliggjort, lå han overraskende i bunden – hele fire sekunder efter dagens hurtigste tid.
Selv om testtider sjældent afslører hele sandheden om en bils potentiale, har Haas' præstation givet anledning til spørgsmål.
Mens de ni øvrige hold lå inden for et sekund af hinanden, skilte Bearman sig markant ud.
I stedet for at fokusere på hurtige omgange arbejdede han på racerløbsspecifikke opsætninger og bilens opførsel under høj brændstofbelastning.
Bearman har allerede gjort indtryk på Haas-teamet med sin tekniske indsigt, noget der kan give ham en fordel over de andre rookies i 2025-sæsonen.
Hans erfaring fra sidste år som reservekører har uden tvivl givet ham et forspring, men spørgsmålet er, om Haas har givet ham det rette materiel til at kunne konkurrere.
Efter sin første test i den nye VF-25 virkede Bearman tilfreds, men da han blev spurgt ind til bilens potentiale, valgte han at svare uden ord – med en thumbs up.
Ifølge F1Oversteer undlod han at komme hen og tale med kommentatoren Alex Brundle, muligvis for at undgå svære spørgsmål om Haas' konkurrenceevne.
Hans reaktion har sat gang i spekulationer.
Var det et tegn på optimisme, eller forsøgte han at skjule en voksende bekymring for teamets situation?
Haas har kæmpet i bunden af feltet i flere sæsoner, og mange har håbet, at 2025-modellen ville bringe dem tættere på midterfeltet.
Samtidig lurer en potentiel mulighed for Bearman i fremtiden: Ferrari.
Som den yngste pointscorer i Ferraris historie er han en oplagt kandidat til at tage over, når Lewis Hamiltons kontrakt udløber i 2026 – eller 2027, hvis en option aktiveres.
Men for at komme i betragtning skal han vise, at han kan udvikle sig og måske endda lede et hold.
I 2025 deler Bearman garage med den erfarne Esteban Ocon, som går ind i sin 10. sæson i Formel 1.
Den franske racerkører er kendt for sin hårde kørestil og tidligere interne konflikter med holdkammerater.
Nu er han dog den klare førstemand på Haas-holdet og skal være den stabile kraft, som guider det unge talent.
Nogle eksperter mener imidlertid, at Haas burde have sat Bearman sammen med Nico Hülkenberg, som imponerede for holdet i 2024.
Den tyske veteran valgte dog at skifte til Sauber, og Haas har i stedet satset på Ocon som en langsigtet løsning.
Om Bearman får succes i sin debutsæson afhænger af flere faktorer – ikke mindst om Haas kan levere en bil, der kan kæmpe med i midterfeltet.
Indtil videre lader han dog til at holde kortene tæt til kroppen.