Overraskende detaljer fra kulissen kan vise sig at ændre hele dynamikken i kampen om én af sportens mest eftertragtede profiler.
Efter 20 år i spidsen for
Red Bull er Christian Horner blevet afskediget, og timingen vækker opsigt.
Ikke alene står holdet midt i en sportslig tilbagegang, men samtidig kæmper de for at fastholde
Max Verstappen, der tilsyneladende er på vej væk.
Den firedobbelte verdensmester har ikke formået at dominere 2025-sæsonen, hvor McLaren har taget føringen med Oscar Piastri og Lando Norris.
Verstappen ligger i skrivende stund nummer tre med 165 point, et godt stykke efter Piastris 234 og Norris’ 226.
Rygterne svirrer om, at Verstappen allerede har en aftale klar med Mercedes.
Han har ifølge sit nuværende kontraktgrundlag mulighed for at forlade Red Bull, hvis resultaterne falder under bestemte tærskler.
Med kun 10 af holdets 172 point i år scoret af andre end Verstappen er afhængigheden af hollænderen blevet tydeligere end nogensinde.
En ny rolle til Verstappen?
Netop derfor søger Red Bull nu utraditionelle løsninger.
For at fastholde deres stjerne overvejes det at give ham en hidtil uset rolle som navnesponsor for enten hovedteamet eller søsterholdet Racing Bulls.
Det kunne betyde, at holdet fremover ville bære Verstappens navn som en del af brandet.
Dette træk er ifølge F1 Oversteer først for alvor blevet et realistisk tema efter Horners exit.
Hans tilstedeværelse i ledelsen blev opfattet som en barriere for sådanne idéer.
Denne slags indrømmelser til en kører er sjældne i Formel 1, men Red Bull lader til at være klar til at gøre, hvad der skal til.
Verstappens globale popularitet gør, at et hold med hans navn kan være kommercielt attraktivt, og samtidig sender det et signal om tillid og langsigtet partnerskab.
Fremtiden afhænger af mere end navneskilte
Men selv drastiske tiltag som navnerettigheder er ingen garanti for, at Verstappen bliver.
Christian Horners afgang og udnævnelsen af Laurent Mekies som ny teamchef har ikke ændret hollænderens tøvende udmeldinger.
Han har endnu ikke givet et klart svar om 2026-sæsonen, og der er stadig uafklarede elementer i spil, ikke mindst den kommende reglementsændring.
Fra 2026 ændres motorreglementet drastisk med et fokus på 50/50-fordeling mellem elektrisk og forbrændingsbaseret kraft.
Mercedes vurderes at være længst fremme i udviklingen, mens Red Bull risikerer at falde bagud.
Verstappens beslutning ser derfor ud til i høj grad at afhænge af, hvilket hold der står bedst rustet teknisk.