En ny udvikling hos
Red Bull har udløst spekulationer i Formel 1-paddocken om holdets prioriteter frem mod de nye 2026-regler og Max Verstappens fremtid.
Red Bull har nærmet sig McLaren i de seneste løb og vakte opsigt i Singapore, hvor holdet som det eneste præsenterede en ny opgradering.
Udviklingen bragte
Max Verstappen til en andenplads på Marina Bay-banen, men samtidig har det åbnet for nye spekulationer i Formel 1-feltet.
Red Bulls opdatering inkluderede en ny frontvinge med øget camber og forbedret luftstrøm, som passede ideelt til de snævre sektioner i Singapore.
Mens mange konkurrenter allerede har skiftet fokus til 2026-reglementet, fortsætter Red Bull med at investere i RB21.
Det har ført til to store teorier i paddocken.
Har Red Bull opgivet 2026?
Ifølge brasilianske UOL er en af teorierne, at Red Bull med deres nuværende fokus på 2025 indikerer, at de allerede har accepteret, at 2026 bliver en overgangssæson uden mesterskabsambitioner.
Holdet udvikler sin første egenmotor i samarbejde med Ford gennem Red Bull Powertrains, og det rygtes, at motoren vil være bagud i forhold til konkurrenterne, når det nye reglement træder i kraft.
En anonym kilde har tidligere udtalt, at motorens forventede manglende konkurrenceevne giver Red Bull mulighed for at satse maksimalt på 2025, hvilket forklarer de vedvarende opgraderinger.
Den tilgang åbner også for spekulationer om Max Verstappens fremtid i teamet efter 2026.
Verstappens situation og fremtidsudsigter
Verstappen har vundet fire verdensmesterskaber for Red Bull, men den nuværende bil har vist sig markant svagere end tidligere år, og det har presset ham til at levere på et højt individuelt niveau.
Hollænderen har tidligere vist tegn på uro i teamet og vil formentlig ikke blive hos Red Bull efter 2026, hvis ikke det nye motorprojekt lykkes.
Paddocken spekulerer i, om 2026 kan blive Verstappens sidste år i rød og blåt, i fald Red Bull ikke kan være konkurrencedygtige fra starten af den nye æra.
Samtidig har han vist evner til at bygge et team omkring sig, ligesom Michael Schumacher gjorde hos Ferrari i hans gyldne periode.