Italiens Grand Prix fik en ekstra dimension, da et fremtidigt hold gennemførte weekenden uden at være repræsenteret på selve gridden. Cadillac har endnu ikke en Formel 1-bil, men alligevel var mærket med i kulissen under Italiens Grand Prix på
Monza.
Det skete som led i en fuld simulation, hvor teamets ansatte gennemspillede hele løbsweekenden fra torsdag til søndag.
Simulationen blev styret fra to forskellige baser, den ene i Silverstone og den anden i Charlotte, og opgaven bestod i alt fra strategiøvelser til mediehåndtering.
Med debuten i 2026 venter Cadillac at blive det 11. hold på gridden.
Det er første gang siden Haas i 2016, at en helt ny konstellation træder ind i sporten, og
Valtteri Bottas og
Sergio Perez er blevet offentliggjort som de første kørere på holdet.
Kort tid efter blev Colton Herta tilføjet som testkører, mens han arbejder på at opnå en superlicens gennem Formel 2.
Simulation på Monza
Hele idéen bag øvelsen var at vænne medarbejderne til samarbejdet under et rigtigt løb.
Ifølge PlanetF1 handlede det blandt andet om at sikre, at ingeniører i både USA og Storbritannien kan arbejde tæt sammen uden tekniske eller praktiske problemer.
Teamet delte billeder på sociale medier, hvor man kunne se et kontrolrum fyldt med skærme og ingeniører.
- Ser ud som Silverstone & Charlotte. Føles som Monza. Simulerer en weekend i forberedelse til 2026, skrev holdet på X.
Bottas og Perez havde ikke nogen rolle i simulationen, da Bottas selv var til stede i Monza som en del af sin nuværende funktion som testkører hos Mercedes.
Perez blev omvendt set til US Open i New York kort efter løbet på Monza-banen.
Begge kørere skal fra 2026 være centrale i Cadillacs arbejde, og ifølge teamchef Graeme Lowdon er relationen til Ferrari en vigtig del af planerne, da motorleverandøren forventes at stille biler til rådighed til test inden udgangen af 2025.
Planen frem mod Melbourne
Lowdon understregede, at simulationerne er et nødvendigt skridt for at undgå begyndervanskeligheder, når holdet for første gang står på startlinjen:
- Vi simulerer det, som om det er en hel weekend fra start til slut med fuld integration af alle på teamet.
Han tilføjede, at omkring 50-60 ingeniører var involveret i øvelsen under Italiens Grand Prix.
Næste skridt er de fysiske testkørsler, men indtil da fortsætter Cadillac med at udvikle sine processer gennem yderligere simulationer.
Målet er, at alle led i organisationen skal være klar til sæsonstarten i Melbourne til marts næste år.