Haas-teamet imponerede til dels ved Formel 1-løbet i Mexico, hvor Kevin Magnussen leverede stærkt, mens Nico Hülkenberg kæmpede med udfordringer. Haas-teamet leverede en stærk præstation ved Formel 1-løbet i Mexico, hvor Kevin Magnussen imponerede med en syvendeplads. Til gengæld sluttede Nico Hülkenberg på en niendeplads og var langt fra tilfreds med sin indsats.
Hülkenberg forklarede efter løbet, at han hele weekenden havde svært ved at kontrollere bilen: "Det var en af de weekender, hvor jeg bare ikke kunne få styr på bilen. Den ville ikke som mig, og det føltes som om, den hele tiden havde kanter og hjørner," udtalte han.
Selvom Hülkenberg kunne tage to point med hjem fra Mexico, var han ifølge formel1.de tydeligt frustreret over et betydeligt tidstab på 20 sekunder i forhold til sin danske holdkammerat Kevin Magnussen.
Kunne ikke matche Kevins tempo
Magnussen sluttede som nummer syv og havde allerede markeret sig som hurtigere i kvalifikationen, hvilket var overraskende set i lyset af sæsonens generelle resultater.
"Det var tydeligt i andet stint, at jeg ikke kunne matche Kevins tempo," sagde Hülkenberg til Sky. "Jeg havde bare ikke farten og kunne ikke finde rytmen. Men nogle gange har man desværre sådan en weekend, hvor man bare må få det bedste ud af situationen. Jeg tror dog, at jeg formåede at gøre mit bedste med en niendeplads."
På spørgsmålet om han stadig havde problemer med Haas-teamets nye opdateringer, der bl.a. inkluderer en ny undervogn, svarede den tyske kører:
"Jeg er ikke sikker. Jeg tror, det er et specifikt Mexico-spørgsmål på grund af den tynde luft og den måde, bilen reagerer på. Jeg havde aldrig rigtig tillid til vognen og følte mig ikke komfortabel. I Austin i sidste uge var det meget bedre."
Magnussen matchede næsten Verstappen
Magnussen leverede en bemærkelsesværdig præstation, ikke kun ved at sikre sig seks point med sin syvendeplads, men også ved at holde en hurtig Oscar Piastri bag sig mod slutningen af løbet, selvom Piastri var på friske dæk. Han kom endda tæt på at udfordre Max Verstappen i sin Red Bull.
"Vi gjorde vores bedste i dag. Jeg kunne ikke have gjort det bedre," sagde Magnussen tilfreds. "Bilen lå perfekt i kurverne, og jeg havde stor tillid til den. Det var let at køre, og jeg kunne presse dækkene uden problemer. Det hele gik op i en højere enhed."
Data viser, at Haas var kun 0,29 sekunder langsommere pr. omgang end Verstappen gennem det meste af løbet. I løbets sidste stint på de hårde dæk var Magnussen faktisk i stand til at køre hurtigere end Verstappen, hvilket lover godt for Haas-teamets videre udvikling.
Forbedret selvtillid og opdateringer gavner Magnussen
Magnussen bemærkede også, at de seneste ændringer i bilen har haft en stor indflydelse: "Vi har foretaget nogle ændringer på bremsesystemet, og jeg har haft virkelig stor selvtillid i bilen de sidste par løb. Der er sket noget, for jeg har fået mig en bil, jeg virkelig kan presse til grænsen."
Opdateringerne, der bl.a. giver en stærkere bagaksel og en svagere front, har passet godt til Magnussens kørestil. "Bilen har været sjov at køre, og det har virkelig været en fornøjelse de sidste par løb."
Haas udbygger føring i kampen om sjettepladsen
Med endnu et stort pointudbytte har Haas nu udbygget sit forspring i kampen om sjettepladsen i konstruktørmesterskabet. Haas ligger på 46 point, mens Racing Bulls følger efter med 36 point. Den nuværende formkurve tyder på, at Haas kan holde sin position.
Hülkenberg udtrykte optimisme om teamets samlede præstation: "Det er positivt. Vores gode arbejde betaler sig, og jeg tror, vi er blevet mere konsekvente end vores hovedkonkurrenter. Deres problemer giver os en fordel."