Der var én detalje ved fredagens træning, der fik alarmklokkerne til at ringe – og det var ikke bare varmen i dækkene.
Max Verstappen var langt fra tilfreds, da han fredag aften trådte ud af sin RB21 efter den anden frie træning på Bahrain International Circuit.
Selv om det kun var den første rigtige indikation på holdenes tempo, var hollænderens udmelding markant: Red Bull er ikke, hvor de skal være. Og det kan mærkes.
Efter at have overladt cockpittet til Ayumu Iwasa i FP1 – som led i FIA’s krav om rookietræning – fik Verstappen blot én times kørsel til at finde rytmen.
Det lykkedes aldrig helt. En placering som nummer syv og over otte tiendedele sekund efter Oscar Piastri vidner om, at der er grund til bekymring i Milton Keynes-lejren.
Det var ikke kun de hurtige tider fra McLaren, der bekymrede Verstappen. Flere gange under FP2 kunne han høres på teamradioen med klager over både bremseeffektivitet og manglende greb.
Isack Hadjar hos Racing Bulls – endda på medium-dæk – formåede at køre hurtigere end verdensmesteren, der ellers kørte på de blødere og hurtigere softs.
Det hele kulminerede i en frustreret erkendelse fra Verstappen: RB21'eren er ikke bare lidt bagud – den er "alt for langsom" sammenlignet med McLaren MCL39.
Og det er ikke kun på de korte stints. Også på de længere løb mødte Red Bull udfordringer, som Verstappen beskrev som alt andet end fornøjelige.
- Det føltes mere som drift-træning end Formel 1, lød det tørt.
Det kom endda frem, at Red Bull kæmpede voldsomt med dækkene i varmen. Og når dækkene først blev overophedede, begyndte bilen at glide, hvilket kun forværrede problemet.
Helmut Marko forklarede ifølge RacingNews365, at dækkene kortvarigt fandt tilbage til deres optimale temperatur, men kun i tre-fire af 15 omgange – en situation, der i hans øjne er både uholdbar og svær at forklare.
Red Bull havde håbet på at ride videre på bølgen efter sejren i Japan, men Bahrain har allerede vist sig at kræve noget helt andet.
Marko påpegede, at dækkene ganske enkelt bliver for varme, og at man i øjeblikket ikke har noget svar på, hvordan problemet løses.
– Hvis vi vidste det, havde vi allerede ændret det, lød det ærligt.
Trods det dystre billede er der ikke panik. Erfaringen fra tidligere løb, hvor Red Bull har vendt svag fredag til stærk lørdag, giver stadig håb.
Men med konkurrenter som McLaren, der ser mere og mere solide ud, er det tydeligt, at Red Bull står overfor et teknisk puslespil.